Netin nopudesta

Viestiketju Laajakaistaliittymät -osiossa. Ketjun avasi CSSammye 22.04.2008.

1. CSSammye

CSSammye Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mulla pitäisi olla 2 MB netti, kun DNA tuplasi sen 1 MB :stä, mutta silti sillä pystyy lataamaan vain n. 110 kb/s ja olen lukenut että jotkut latailee 2 MB netillä yli 200 KB/S. Eli voiko ongelma olla nettiboksissa?

2.  
  3. heikki75

heikki75 Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    48
  4. jounis

jounis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Sijainti ratkaisee myös, jos lähinpään linjan jakelukeskukseen on liikaa matkaa jää nopeus pahasti vajaaksi vaikka operaattori mitä lupailis.

Minulla on lähinpään keskukseen about 2 kilometriä, ehkä hiukan ylikin ja 8 megan linjalla saan parhaimmillaan 6.7 megaa sisään.
    Nopeampaa ei siis kannata mun tapauksessa tilata koska se ei kuitenkaan toteudu... Mites sun tapauksessa?
    Toki on myös niin että ei voi ladata kovempaa mitä on tarjolla, eli nopeus vaihtelee paljon sen mukaan.

5. Hemmmo

Hemmmo Guest

Mulla on aikas hidas netti koska mun siskolla ja mulla on sama netti.

6. CSSammye

CSSammye Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Keskus on n. 500m päässä joten ei se matkasta voi johtua, voisko olla mahdollista että se netin nopeus ei olekaan tuplaantunut?

7. starma

starma Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tämäkin riippuu täysin siitä, että onko laajakaistasi kytketty adsl vai adsl 2+ dslam porttipaikkaan. Itse sain juurikin tuollaisia tuloksia vanhalla 8megasella, joka toimi gdmt protokollalla. nyt vaihdettua adsl 2+ 24/1megaseen liittymään adsl 2+ protokollalla, linja kättelee abaut 19000/1024, joten hyvin mielestäni. downloadit funetista 1870kt/s.

linjan pituus 1750m tasan, terv. puhelinasentaja.

8. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Oletko sammuttanut modeemia sen jälkeen kun ovat ilmoittaneet, että nopeuden muutos on tehty? Jos modeemin boottaus ei auta niin voit soittaa DNA:lle ja kysyä onko nopeus muutettu.

9. jounis

jounis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No mun kohdalla ei saunalahti enempää luvannukkaan kun sinne olin yhteydessä.
    Elisan nettisivulla tarjottiin nopeampaa yhteyttä, mutta peruivat puheensa kun tarkemmin tsekkasivat, ja modeemi mulla on adsl 2+.(Telewell 510 v3)
    Että se siitä mun linjasta, tähän on tyytyminen.
    (Jos tälle puhelinasentaja jotain voi niin tervetuloa hoitamaan linjat kuntoon)
    Totta on että ainahan kannattaa operaattorille soittaa jos linja tuntuu nopeuteensa nähden tahmaselta.

10. CSSammye

CSSammye Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei sieltä ole kyllä ilmoitettukaan että tuplaantui, mutta kun tilattiin tää niin jossain luki että ne nopeudet tuplaantuu Tammikuun alusta. Onko jollain muulla tuplaantunut. Ja tää ei ookkaan DNA vaan Lumonetti.

11. starma

starma Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ei liity linjaan, todennäköisesti keskuksellasi ei ole vielä vaihdettu adsl2+ kortteja, joten eivät voi tarjota nopeempaa kuin 8megaa. täällä satakunnan alueella on juuri lähiaikoina vasta ruvettu vaihtamaan näitä. kannattaa kysyä kaikilta operaattoreilta, jos heillä sattuisi olemaan ko. keskittimellä jo uudempia kortteja.

12. CSSammye

CSSammye Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Osaisko kukaan teistä vastata mitään tähän.

13. jounis

jounis Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vähän väärä viestiketju, eikä liity topiciin mitenkään.

14. Royal09

Royal09 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihmettelin kun ostin Elisan 24mb netin ja yhteydet näytti 7 mb. Sitten soitin asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin että Elisan yhteydet vaihteleva 8-24 mb:välillä. Ajatelkaa yli 10 mb:n heitto. Niin ja liittymä ei voi katkaista vuoteen. Myyjä vakuutti kysyttäessä silmät pyöreänä ettei ehdoissa ole muuta kerrottavaa kun se ettei sitä voi katkaista. "ei muuta kerrottavaa" valehtelee päin naamaa.

Voitte itse tehdä päätökset kannattaako ostaa moista liittymää.

Welhon kanssa ei ollut mitään ongelmia 10 mb:tin netti näytti aina mitattaessa vähintään 9,8 mb:tä.

muokkaus: 1 gb:n nettitesti meni äsken umpeen 300 kbt\s vauhdilla... Sen pitäisi olla yli 2 mb:tä.

Viimeksi muokattu: 19.06.2008
  15. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46

Ei todellakaan. Siksi asioita myydään, niitä ei osteta.

Mutta turha kai sitä on valittaa jos on ollut mahdollisuus lukea sopimus missä kaikki on esillä ja loput saa kiskottua irti myyjältä.

Tuollaiset myyjät saavat palkkansa osaksi myymiensä liittymien perusteella ja siksi he usein sortuvat kusettamaan asiakasta. Vaikka heille kerrotaan mitä heidän pitää kertoa, sortuu he usein myös tyypilliseen mitäs et kysynyt periaatteeseen. Kokemusta on nimittäin juuri tuolta tiskin takaa..Kuka nyt ostaisi liittymän tällä mainospuheella: " Osta meiltä hyvä liittymä! 24mb/s joka voi vaihdella väliltä 8-24mb/s. Siis netin nopeus saattaa olla se mistä maksatte tai vain kolmasosa siitä."

--------

Mulla on DNA:n netti ja tuplaantui 1mb/s->2mb/s. Kaverilla olisi pitänyt tuplaantua myös mutta se tuplaantui vasta kun se soitti DNA:lle asiasta. Laskut oli siis tullut 1mb yhteydestä vaikka heillä oli nopeus vielä 512mb/s. Kannattaa siis soittaa laajakaistan tarjoajalle jos netissä on jotain häikkää. Ne tietää miten se asia on, foorumilla sitä voidaan vain arvailla..

Viimeksi muokattu: 20.06.2008
  16. Quiote

Quiote Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    EDIT:tuplat

Viimeksi muokattu: 20.06.2008

Jaa tämä sivu