Tässä olisi pieni pähkinä purtavaksi (kuorien kanssa) Etsiskelen tässä jotain jolla voi katkaista netin lähetyksen jolloin voisin liikkua pelissä ilman että muut saa tietää että liikuin.
Nyt ei ihan aukee mitä oot ylipäätään tekemässä...? Vedätkö jotain gaming-streamia vai puhutko nyt online-pelaamisesta?
Nettiin lähetyksen voi katkaista vaikka palomuurilla. Olettaen että kuvailemasi tilanne toimisi, eli voisit osallistua peliin kertomatta muille pelaajille missä liikut. Tällöin muiden pelaajien näkokulmasta et liikkuisi minnekään sillä he eivät tietäisi liikkestäsi koska et lähettäisi tietoja liikkeistäsi minnekään. Mikäli peli on yksinpeli niin käytännössä yrittäisit estää peliä raportoimasta tietojasi pelin valmistajalle. Pelin vastustajat kuitenkin tietäisivät liikkeesi sillä usein tietokonevastustajan liikkeet suoritetaan kuitenkin omalla tietokoneellasi jolloin siirtojen lähetyksen estäminen vastustajille ei toimisi.. Tuo sama aiempi ongelma pätee siis myös tietokonevastustajiin. Monissa peleissä on ns. spectator moodi jolla voit liikkua pelissä muiden pelaajien tietämättä. Tällöin et kuitenkaan voi osallistua itse peliin vaan toimit pelkästään tarkkailijana. Yksinkertaistettuna siis, jos et liiku muiden pelaajien / pelipalvelimen mielestä niin pysyt paikallasi. Lisäksi huijausyritykset peleissä havaitaan usein tavalla tai toisella. Huijauksesta saa usein palkinnoksi porttikiellon peliin.
Tarvitsen jotain jolla voisin sammuttaa lähetyksen näppäimistöstä (esim. ALT+O tai jotain sinne päin) online peleissä jolloin palvelin ei saisi tietoa siitä että olen liikkunut.
En yhtäkkiä keksi mitään käytännön hyötyä nettiliikenteen estämisestä sillä peli pysähtyy kun nettiliikenne katkaistaan riippumatta siitä kumman suunainen liikenne loppuu. Jos yrität saavuttaa tuolla jotain niin voisitko kuvailla tarkemmin mihin käyttöön ajattelit tuota toimintoa käyttää? Ehkä kysymykseesi on jokin toinen ratkaisu. Se että voisit estää muita pelaajia näkemästä liikkeitäsi pelissä tuota toimintoa käyttäen ei tule toimimaan..
itseasiassa ei, tuo on yksinkertaisin "teleport hack" mitä on. toimii yllättävän monessa pelissä.(mm. wowissa tuota käytettiin että päästiin dungeonien loppuun hakemaan lootti tappamatta ketään, jännä juttu että peliä muutettiin sen jälkeen) tietty tuolla huijattiin vain serveria ja sen ohjaamia mobeja, ei muita pelaajia.
Ok, kiitos lisätiedoista. Siinä tapauksessa oletan että riittää jos lisää palomuuriin säännöt UDP pakettien lähetyksen estämiseksi. (TCP paketit uudelleenlähetetään mikäli jokin paketti hukkuu lähetyksessä joten niillä tuo ei toimi). Paketit voi estää pelkästään joko pelipalvelimen IP osoitteeseen, mutta vaikka estäisi kaikki UDP paketit muutamaksi sekunniksi niin tuskin siitä on suurempaa haittaa. Tuon lisäksi vielä vielä jokin pikanäppäin aktivoimaan ja poistamaan tuo sääntö palomuurista. Windowsissa on jossain mahdollisuus määritellä skriptejä/toimintoja suoritettavaksi. Tarvittavat komennot riippuu palomuurista ja windowsin pikanäppäin toiminto löytyy varmaan googlella. Mulla kun ei ole windowssia niin en tuota voi testata..