Eli tarttis apua netin jakamisessa kahdelle koneelle. Mul on Soneran liittymä 512/512 ja ADSL-modeemi (Telewell TW-EA200) jonka avul ei mun tietääksee pysty nettiä jakamaan kahdelle koneelle, vai oonko väärässä? Nii mikä laite mun kannattaa hommata jolla homma kävis helposti eikä maksais yli sataa euroa? Ja onko mahdollista saada molemmalle koneelle 512/512 yhteys vai meneeks yhteys väkisin puoliks?
Ei tiedä sun purkin ikää, mutta uudessa näyttäis olevan usb ja ethernet liittimet, ts. kaksi konetta sais siihen kiinni. Jos ei saa niin hanki kytkin väliin, ei maksa paljon. Tai sitten purkki jossa on liitynnät ainaskin kahdelle koneelle. Palomuurinkin saisit samalla molempiin koneisiin. Kyllä se niin taitaa olla, että ton kaistan pitäis sitten riittää molemmille koneille. Hanki nopeempi liittymä jos tuntuu hitaalle. Mulla kaksi konetta ja 512/512 sonera ja pelaa ok. Niin tosiaan, satkulla saat jo TW 500 purkin missa on tavaraa yllinkyllin tohon tarpeeseen.
Perus HUBI riittää hommaan ja pari kaapelia. Hintaa tulee about 20 euroa. Eli ADSL modeemista ristiinkytketty kaapeli hubi:in josta sitten normaalit kaapelit koneisiin. Se yhteys ei mene 50/50 vaan käytön mukaan.
No täst motukasta löytyy näköjää ton LAN- liittimen lisäks toi USB. Mul menee tälle nykyiselle koneelle tost LAN-liittimen kautta joka menee verkkokorttii. Eli onnistuu tällä laitteella tää jakaminen vai? Mites asetukset sit pitää laittaa? Oisko vaik jotain linkkiä jos ette jaksa ruveta neuvoo? Entäs piuhan pituudella..nii että vaikuttaako noihin nopeuksii? Nois ohjeis ei ainakaa mainita mitää täst jakamisesta/asetuksista tai sit en vaa ymmärrä Kiitoksia jo edellisistä vinkeistä!
Toimii molemmilla yhtäaikaa eli toisen voi laittaa LAN ja toisen USB kautta. Toimii suoraan ilman säätämistä kunhan verkkoasetukset on ihan perus mallia. LAN piuhaa voi vedellä 50 metriä helposti. USB:tä en ole koskaan nähnyt kovin pitkää kaapelia, yleensä USB laitteet kun on koneen vieressä.