Olen editoinut Pinnaclen Studio 7:lla DV-otoksiani ja pakannut koostamani AVI:n mpeg2-muotoon samalla ohjelmalla. Video: DVD compatible 720 x 576, 6000 Kbits/sec, audio WAW, stereo, 48kHz, 224kbits/sec. Nämä ovat oletuksena tässä ohjelmassa DVD:lle. Olen myös pakannut videon 4750 ja audion 44.1. Molemmissa tapauksissa mpegit toistuvat Mediaplayerilla oikein ja äänet kuuluvat juuri silloin kun suu aukaistaan, eikä vähän myöhemmin. Kun sitten poltan nuo mpegit NeroVision Expressillä, mihin olen hakenut Neron MPEG-2/DVD-Encoderin, joka ”transcoodaa” ne DVD-muotoon, DVD-soittimeni (JVC XV-N5SL) kyllä toistaa tuotoksen, mutta äänet laahaavat perässä. Kun sitten laitan tuon polttamani levyn DVD-polttimeeni (NEC ND-1300 DVD +- R/RW) Powerdvd ohjelmani ei toista sitä, vaan pyytää sulkemaan ohjelman. Olen päivittänyt Aspin. Käyttöjärjestelmät w98SE ja w2k sp3. Käyttämäni aihio on ollut Maxell DVD+RW 4.7GB. Virustorjuntaohjelman olen pitänyt pois päältä, sekä editoinnin, että polton aikana. Muutenkin näyttää siltä, että transcooding ei onnistu kuin ehkä kahdelle gigalle, luultavasti fat32 levyjärjestelmäni vuoksi. Temppiä kun ei voi kasvattaa yli 4096 megatavun. Tällöin aihio jää melko vajaaksi. Onkohan tuohon äänen laahaamiseen mitään konstia? Poistin muuten tuon PowerDVD:n ja asensin tilalle Media Player Classic v6.4.5.0 ja se toimii. Mutta ne äänet!!
Vastataan nyt tähän sitten. Joo, eli älä käytä neroa pakkaukseen, sillä kannattaa hoitaa pelkkä polttaminen ja vain ja ainoastaan _polttaminen. Kun olet tuolla Pinnaclen Studio 7:lla videon pakannut valmiiksi DVD-Formaattiin, niin sun pitää authoroida se DVD jollain softalla esim.Maestro,SpruceUp tai joku mikä mahdollisesti tuli polttavan aseman mukana? Tällä ohjelmalla luodaan siis esim.menut ja tiedosto rakenteen(VOBit) ja sen jälkeen poltetaan vaikkapa nerolla DVD:lle. Kehotan lukemaan edellisiä viestejä ja perehtymään DVD:n authorointiin perin pohjin, niin saat harrastamisesta kaiken irti.
Niin sitä arvelinkin. Ihmetyttää vaan, että myydään tuollaista roskaa, jota ei voi edes palauttaa, kun se edes jotenkin täyttää ne lupaukset, mitä nettisivuilta on luettavissa. Kuten esim. “With the NeroMPEG-2/DVD Plug-in you will be able to generate SVCD-compatible MPEG-2 files AND DVD-compatible MPEG-2 files”. Oppirahoja maksoin näköjään. Nyt minulla on Pinnaclen versio 8, jolla voi tuotoksen koodata ja polttaa DVD:lle ilman Neroa. Päivitys ei ollut paljoa kalliimpi Neron Plug-inia ja video kuvallisestikin paljon parempi. Ääni kuuluu silloin kun pitääkin.