Nero Vision 3/Error videon polttamisessa

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi granma 09.02.2007.

1. granma

granma Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    11
    Olen käynyt työväenopiston videoeditointikurssin - olen siis aivan aloittelija, mutta kuitenkin jo onnistunut editoimaan ja polttamaan kymmenisen puolen tunnin videota. Käytössäni on Nero Vision Express 3.

Nyt on tullut ongelma, josta en pääse eteenpäin. Poltto pysähtyy aina samaan kohtaan, ja antaa virhelogissa tiedon :

cause:2 (internal error)
    source_ VOBS.
    description :

Kysymyksessä on suht.pitkä poltto, (polttoaika 3,5 t), juuttuminen tapahtuu runsaan tunnin jälkeen. Poltto on tehty vakioasetuksin.

Hankin DVD RW levyn, jolla poltto onnistuu , kun jaan pätkän kolmeen osaan. En ole kokeillut DVD:llä, kun levyjä on jo poltettu kuin tulitikkuja.

DWD RW levyä ei voine kuitenkaan kopioida DVD:lle, en ole vielä yrittänyt, joten tuokaan ei auta kovin pitkälle. DVD RW ei toimi DVD-soittimessamme.

Aivan ensimmäinen poltto DVD:lle onnistui, eli kone ilmoitti polttamisen tapahtuneen "succesfully", mutta katsoessani nauhaa TV-ruudulta tuli kuvaan ensin tietyssä vaiheessa "särinää" ja sitten se loppui kokonaan. Valikkokaan ei toiminut enää pidemmälle.

Osaisiko kukaan neuvoa, mistä tässä voisi olla kysymys, mistä kannattaisi lähteä hakemaan vikaa?
    Olen käyttänyt vähintään kuukauden editointiin ja nyt haluaisin kiihkeästi saada sen valmiiksi.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Oletko koittanut polttaa imageksi Image Burneria käyttäen tuossa Visionissa? Ja onnistuuko se?

4. granma

granma Member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    11
    hei,en ole kokeillut,itse asiassa en edes tiedä mistä on kysymys.

Sain videoni poltetuksi DVD-lle kun jaoin koko homman kahden levyn sijasta viidelle levylle. Se vähän muutti tavoittelemaani lopputulosta. Valmista kuvaa on noin 2,5 tuntia, pisin levy on 38 min.

Jatkoa ajatellen, ovatko kuvaamani ongelmat tyypillisiä, eli eikö edes kannata yrittää tunnin pituisen videon polttamista, Vai voisiko ennemminkin olla kysymys esim. levyaseman tehottomuudesta? Konekokonaisuuteni on vuodelta 2002, eli siis silläkin on ikää.

5. karhi

karhi Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    RW-levyn voi kopioida R-levylle Neron kopioi DVD ohjelmalla.

6. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Tuolla pituudella ei pitäisi olla väliä. DVD-levylle kun saa helposti 3 tuntia videota (tosin tuossa Nerossakin voi olla jokin bugi, eli uudempaa versiota voi myös kokeilla).

DVDshrink:illä voit tietenkin yhdistää nuo levyt.
    http://www.dvd-guides.com/content/view/46/59/

Jaa tämä sivu