Olisko mun paras käyttää audio-cdr:n polttoon koneen mukana tullutta Neroa vai Windows Media Playeriä versio 8.jotain? Tiedän että Nero on paras poltto-ohjelma, mutta olen täysin n00bi, joten WMP:llä saattais olla helpompaa. Ja sitten, kun ne kappaleet on mp3-muodossa niin tuleeko noilla ohjelmilla mahdollisuus polttaa ne niin, että voi kuunnella cd-soittimella?
On mahdollista molemmilla, Nero paljon parempi. Jos olet lataillut jostain Kazaasta Xing mp3 encoderilla pakattuja 128 kbs mp3:sia yllätys on ikävä, kun alat kuunnella cd:tä kunnollisilla kaiuttimilla. Kuulostaa ihan hirveeltä.
Winmx:llä haettuja... Laatu niissä on vähintään 192, lukuunottamatta yhtä 128:aa eikä sekään oo yhtään huono. Koneen kaiuttimet on kyllä ainakin wattisuudeltaan hyvät, 120, kun ajattelee että tuli mukana.
öh... mitä se wattimäärä vaikuttaa? vaikka watteja ois 1000 niin ei se äänen laatua takaa. Hz, ylä- ja alaäänien erottelukyky on ehkä tärkeämpi ominaisuus laatua mitattaessa. kuitenkin palatakseni tuohon alkuperäiseen kysymykseen... Nero on WMP:hen verrattuna paljon parempi vaihtoehto mp3:n poltteluun cd-audio muotoon. Nerossa on muuten sitten se [x]Normalize all audio files, raksi ruutuun kohta jota kannattaa ehkä käyttää kun cd:lle polttelet, sillä se säätää saman äänentason kaikille kappaleille niin ettei sitten tarvitse joka kappaleelle käydä laittelemassa stereoista lisää/vähemmän volyymiä. mutta ihan miten kukakin tykkää... PS. hyvää uutta vuotta kaikille!
Onko siinä nerossa jotain toimintoo jolla sais tyhjää tilaa kappaleitten väliin ja jos on, niin onko se tyhjän tilan pituus vakio vai säädettävä? P.S. Mulla ei näy mitään josta voisin muokata viestejäni vaikka oon kirjautunu sisään, mistähän tämä johtuu?
Voisko joku aivan yksinkertaisesti selittää askel askeleelta miten Nerolla poltetaan Audio-cd niin että alunperin mp3:set on mun koneella ja mä voin sitten kuunnella cd-soittimella? Versio on suomenkielinen vitonen.
Elikkä Nero auki,aukeavasta valikosta valitse audio-cd.Mene poltto välilehdelle pistä ruksit kohtiin "kirjoita" "viimeistele CD".Polttonopeudeksi vaikka 8x jos on aikaa odotella.Sitten vain klikkaat uusi ja etsit poltettavat biisit tiedostoselaimella ja vedät ne sinne vasempaan lootaan.Sitten vain poltat levyn.
enpä löytänyt sitä tosta neron "normaalinäkymästä", mutta kun vaihdoin Nero Express -> Music ja audio cd, nyt oikees reunas lukee "Normalize all audio files" ja siihen ruksi ellei ole. Sit vaan klikkaat Add.. ja haet niitä kappaleita
Huomasin lueskellessani expressin käyttöohjetta tän: Sieltä mä sitten näin että se plugi on maksullinen. Onnistuuko toi mp3>cd-audio nero expressillä ilmankin sitä tai löytyskö netistä ohjelma joka ajaa saman ilmaiseksi?
Miksi yrittäessäni avata Neroa, tulee ilmoitus, että "in-CD käyttää useampaa tallenninta. Poista CD:t ja yritä uudelleen" Mitä olen tehnyt? Aiemmin ohjelma toiminut hyvin. Mistä poistan CD:t?