1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Nero tekee olut alusia, missä vika?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pioneeri 20.01.2003.

  1. Pioneeri

    Pioneeri Guest

    Missähän on vika?
    Poltto ohjelma uusin Nero 5.5.10.
    Polttava asema uusi Lg GMA-4020B dv-r asema.
    Levyinä olen käyttänyt bulkpaqin gen 3 rev2 purppuran värisiä aihioita. Olen saanut aikaiseksi jo 6 kpl olut alusia.
    Onkohan vika noissa bulkpaqin levyissä vai missä?
    Nero lopettaa polton yleensä levyn loppu vaiheilla, kun poltto on jo jossain 60% tai yli.
    Aina tulee sama virhe ilmo.
    Error in focus tracking.
    Tarkoittaako tuo jotain levyn
    peilaus tai keskitys virhettä?
    Auttakaa asiassa, ei tekisi enää mieli tehdä noita alusia kovin usein.
     
  2.  
  3. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Voi johtua kiekoistakin(itsellä ne kyllä toimii moitteetta paitsi välillä kun polttaa levyn täyteen niin tulee virheitä levyn ulkoreunalla)... tai asemasta... tai Nerosta :eek:)

    - testaa polttaa esim Prassi PrimoDVD 2.0:lla tai jollain muulla dvd-polttosoftalla.
    - testaa vaihtaa polttava esim DMA -> PIO4

    [Nero on huono dvd-polttosofta!]

    Zzzzzzzzz

     
  4. Pehmis

    Pehmis Regular member

    Liittynyt:
    30.12.2002
    Viestejä:
    192
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse olen käyttäny Neroa hyvällä menestyksellä.EI yhtään sutta. Polttava asema on Sonyn DRU500A ja kiekkoina mm Traxdata.
     
  5. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Pehmikselle:

    juuh hyvä että se toimii sinulle... mutta voin sanoa eri enkkufoorumeita kolunneena että Nero tuottaa paljon enemmän onkelmia kun muut polttosoftat... itselläkin Nero on jo useita lasin alusia teettänyt kun kyseiset kiekot eivät ole toimineet dvd-soittimessani, mutta kun olen polttanut Prassilla niin ei onkelmia ole ollut... Yhteensopivuus on juuri Neron suurin ongelma...

    Zzzzzzzzz
     
  6. 1004

    1004 Member

    Liittynyt:
    28.11.2002
    Viestejä:
    17
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mistäs prassia saa?
     
  7. vr6

    vr6 Guest

    Nero toimii loistavasti, jokainen lätty onnistunut pioneerin ja nyt sonyn asemalla.
    Taitaa olla tekijässä vika. Levyhän pitää
    polttaa dvd-videona eikä dvd-udf/isona kuten joissakin ohjeissa mainitaan.
     
  8. Adder_78

    Adder_78 Guest

    vr6:lle

    juuh mä oonkin ihan newbie näissä hommissa hahhhh ;o)

    sen verran on kokemusta karttunut että ei todellakaan ole käyttäjässä vika! Ihan samat asetukset on sekä prasissa ja nerossa päällä, mutta silti nerolla poltetut kiekot ei toimi dvd-soitimessani...

    se että se toimii sinun dvd-soittimessasi ei tee Nerosta yhteensopivaa kaikkien soittimien kanssa... :eek:)

    EDIT: tässä on esimerkiksi yksi vihaisen Neron käyttäjän postaus vcdhelpistä:
    http://www.vcdhelp.com/forum/viewtopic.php?t=132574
    Näitä on netti pullollaan :eek:)

    Zzzzzzzzz
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 21.01.2003
  9. vr6

    vr6 Guest

    johtuneeko sitten siitä että en käytä mitään Bulkshit aihioita vaan laatumerkkejä?
    Halvallahan saa hyvää vai miten se meni.
     
  10. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Juuh levyn laatu vaikuttaa asiaan paljon(yhteensopivuus, pikselöityminen etc) mutta myös hyvät (siis kalliit) kiekot ei itsellä toimi kun ne on poltettu Nerolla... mutta samat filut kun polttaa esim Prassilla niin jopas toimii...

    mutta kannattaa käyttää sitä softaa millä saa homman toimimaan...

    Zzzzzzzz
     
  11. Ultra

    Ultra Guest

    Adder_78 on asian ytimessä. En osaa ottaa kantaa siihen että mistä tuon polton keskeytyminen varmuudella johtuu (veikkaan levystä johtuvaa ongelmaa).

    Neron yhteensopivuus ongelma on kuitenkin todellinen. Noloja ovat tilanteet kun annat polttamasi levyn ystävälle tai sukulaiselle ja sitten se ei toimikkaan soittimessa. Itsekkin olen kokeillut Neroa ja ne toimivat omissa soittimissani mutta eivät kaikilla tutuilla ja sukulaisilla.

    Itse käytän kaikkien parjaamaa RecordNow:ta, se tekee moitteetonta jälkeä (toistaiseksi). Ominaisuuksiltaan se on hieman köpö mutta eipä tuo DVD:n polttaminenkaan niin ihmeellistä vaadi.
     
  12. RoopeT

    RoopeT Guest

    Vika on levymerkissä. Itse en ole onnistunut polttamaan yhtään purppuraa Bulkpaqia Sonyn DRU500A:lla, polttosoftasta riippumatta heittää erroria n. gigan polton jälkeen. Noin 10 sutta poltettu tähän mennessä. Datasafen levyt toimii, samoin Traxdata.
     

Jaa tämä sivu