Niin kun ostin tuossa eilissä päivänä polttavan cd-aseman (LiteON 40x12x48) ja koitin sitten ruveta tänään polttelemaan jottain cd:lle, niin Nerossa en saanut millään ilveellä valittua Testaa / Testaa ja polta -vaihtoehtoja Polta CD -ikkunassa. Mistähän kiikastaa? Yrittelin kaikennäkösiä parametreja valita ja vaihdella, mutta eipä ollut vaikutusta. Voisikohan joku viisaampi vähän jelppiä...?
missä siellä näkyy joku "testaa/testaa ja polta" juttu, en mä ole ainakaan koskaan sellaseen törmännyt. minkälaista levyä olet polttamassa? jos olet vasta aloittelija laita neron velho päälle ja käynnistä nero uudestaan (velhon saat päälle ohje-valikosta)
Siis olin polttamassa data-cd:tä (n.650 megan elokuvaa). Sitten kun on valinnut mitä haluaa polttaa cd:lla ja sitten valitsee "Kirjoita cd", niin siinä on kolme vaihtoehtoa: "Testaa", "Testaa ja polta" ja "Polta". Mutta nyt ei valittavana ole kuin yksi, eli polta. Velho on päällä, mutta ei se auta...
mikähän versio sulla on nerosta? mulla on 5.5 ja kun avaan kirjoita cd-ikkunan niin siinä on vaihtoehtoina: "määritä suurin nopeus" "simulaatio" "kirjoita" "viimeistele cd" näiden jälkeen on vielä valittavana polttonopeus sekä kirjoitustapa, jonka voi muuttaa vain audio-cd:tä tehdessä eli jos sinulla on vanhempi versio kuin 5.5 niin päivitä!
Luultavasti tuohon hommaan vaikuttaa smart-burn, joka on oletusarvoisesti päällä nerossa. Tuohan tarkoittaa sitä, että levyistä ei saa tehtyä susikappaleita oikeastaan millään, joten tuota testaamista ei edes tarvitse tehdä.