Kone on tämmönen: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4Ghz Ati Radeon HD 4850 512mb Muistia 4 GB 800mhz DDR2 Windows Vista Ultimate 32-bit. Just päivittäny näytönohjaimen ajurit. Mutta peli toimii vain minimi grafiikoilla, niilläkin fps on alle 40 koko ajan. Vähän masentava pelata ku hieno peli mut menee rumaks ku joutuu noita graffoja raiskaamaan. Kai tällä nyt pitäis toimi paremmin, vai?
Sulla ei tehot yksinkertasesti riitä. Prossukin taitaa olla siinä rajalla. Mut lähinnä näytönohjain taitaa olla sun kompastuskivi. Itellä pykälän uudempi HD 4870 (512mb). Ei se silläkään tahdo pyörii niinku tahtoisin. Asetukset med-high-low sekotus + AA X2 (Ei ole btw mitään eroja vaikka ottaisin AA:n pois, joten pidän sitä päällä, näyttää paremmalta) Fps ~60. Tosin se tahtoo vaihdella lukemaa, useemmin kun naapuri vaihtaa sukkiansa.
Väärä hälytys prossun suhteen, sekoilin jotain ja ihan luin omiani. Jotenki pää kääns sen: duo e6600:ksi Mutta joo näyttis taitaa olla ongelma. vois toimii paremmin jos olis 1gb versio.
Tökkiminen taitaa vaan olla näyttiksen ajureista kiinni. Kannattaa ehkä odottaa vielä hetki ajuripäivityksiä ennen uuden näyttiksen ostoa. Nvidian näyttiksillä tuntuu peli pyörivän tällä hetkellä paremmin.
No joo voihan sillä olla kyl jotain tekemistä ajureidenkin kanssa, mut mulla on ainakin tän radeonin kans ollu kaikkien EA-Brändin (nfs, nhl, crysis yms.) kanssa ongelmia noiden grafiikka-asetusten ja fps:n suhteen. Kun taas vertaa ubisoftiin tai codemastersiin (Far Cry 2, CoJ 2 BB, dirt, grid yms.) toimii kaikki korkeilla asetuksilla.
Peli pyörii kuin unelma (1920x1200 resot, auto&texture max, muut medium level). Grafiikka on mahtavaa 24" näytöllä, pakko myöntää että olin jopa hieman hämmästänyt...olo oli samanlainen kun pelasin Mirror's Edge:ä ekan kerran (paitsi että ei tarvinnut säätää näytön asetuksia...Edge ei "ihan" noin vain tykkää ATI:n ajureista...vähän kun potki niin johan pelitti). Itse olen suht. koht. huono autopeleissä (Colinit jätän suosiolla pois ), joten hyvä grafiikka ja tumpeloille tehty vahinkomallinnus ovat minun pelejäni Kone 9950 ADM BE, 4 GB ram, 4890 1GB näyttis, Vista 32 bit.
Minulla nfs shift käynnistyy normaalisti, mutta sitten vaan jumahtaa siihen ja menee pimeeks koko näyttö pois pääse vaan pois ctrl+alt+del. Eikö riitä koneen tehot vai mikä on? Koneen osat näkyy allekirjoituksessa.
Veikkaan ajureita tai näyttistä. Omalla vehkeellä nimittäin toimii loistavasti 1920x1080 resolla grafiikat suht tapissa. En nyt muista että mitenkä paljon reunan pehmennystä on, ehkä 2x. On jo nyt niin näyttävä, että tuskin huomaisi eroa vaikka jotain nostaisi. Tässä vielä screenshot Corollasta (first car ever).
Miulla ois teille mielenkiintoinen pähkinä purtavaksi. Asentelin tuon Shiftin (ladattu) ja toimi loistavasti 3 päivää kunnes yhtäkkiä joka kisan alussa kun alkaa lähtövalot niin peli kaatuu siihen perus "windows on havainnut virheen ja tuote on suljettava" ikkunaan. Kerran sain toimimaan vielä kun laitoin vsyncin pois päältä ja varjot minimille, mutta ei toimi enää silläkään. Yhden jutun huomasin mitä ei ennen tätä jumimista näkynyt elikkäs kun se siun tiimi kävelee siitä auton luota pois just ennen lähtöä niin joko sen auton takana olevan naisen hiukset on saanu sateenkaarenvärit tai sen miehen kantama sammutin saanu saman hoidon (riippuu siis kisasta kumpi on auton takana). Mikäköhän kumma vois olla vikana kun yhtäkkiä alko tällästä tekemään
tota joo... se ilmeisesti riippuu noista grafiikka-asetuksista. Säätele niitä ja vaihtele. Mulla oli ihan sama juttu, laitoin kaikki high:lle niin alko taas toimimaan, ja ilman AA.
Mulla jumahti kerran kun ajoin näitä 1 vs 1 kisoja.... Voitin ekan ja siihen jäi...ei ladannut enää seuraavaa kisaa (2 pitää voittaa 3:sta). Ei muuta kun windowsin työpöydälle (alt-tab), peli kiinni ja uudestaan päälle ja taas toimi Epäilen että kone kuumeni/meni vain tilttiin tai jotain, koska oli pitkä sessio takana, en tiedä...mutta taas toimii.
Mulla toi Shift ei jotenki vaa aina käynnisty, kaatuu sen ekan shift logon jälkeen, tai sitten kaatuu kisan jälkeises lautaukohdassa, et mikäs vois olla vikan? Koneessani on dual core 2,3 prossu ja 9500gt 512 näyttis ja 3 gigaa muistia. Peli pyörii kyllä hyvin mutta kaatuu ja se pistää harmittaan..
Mulla joskus pelin alettua taivas on ihan musta, ei jostain syystä lataa taivastekstuureja. Sitten kun lataa uudestaan kisan niin taas näkyy... Muuten toimii E6550 prossulla ja 8800GT:llä (eli jo vanhempi kone alkaa olla) kaikki täysillä reso 1680x1050 ja 2xAA 8xAF. Eli todella hienosti optimoitu peli, upean näköistä ja pyörii kyllä vanhemmallakin koneella hyvin.