tää tuli tänää ja heti ollaa hukas.. mul on Cd-rw master ja Dvd-rw on slavena. Miks kun klikkaan tota D-asemaa, jossa on Nec, niin tulee vaan et D:/ is not accessible - incorrect function, vaik siel on Sony dvd+rw-levy? no, kun klikkaa d:/ -> properties -> Recording -> rasti kohtaan "Enable cd-recording.." sit pelaa mut nyt Cd-rw asema ei pelaa eli eikö noi asemat voi olla toiminnas samaan aikaan? miksei tolle Dvd+rw:lle pysty polttaa esim. dataa tai mp3 tiedostoja, nero ilmottaa et "your compilation can not be written on this kind of disc.." ja "Required medium: Cd-r/rw"??? ja kaiken huipuks kun neron file Browser-ikkunas klikkaa jompaa kumpaa asemaa, nero ilmottaa "access failure!" vasemmas alareunas lyhyt yhteenveto: mitä oon tehny väärin / jättäny tekemättä?
Ihan vaan sympatian kannalta että itselläni oli/on sama ongelma dvd:n ja cd-rw:n kanssa eli vain toinen toimii kerralla. Palaan kohta asiaan kun asennan tuon mun Necin tähän tietokoneeseeni, niin saan aikaiseksi tuon kahden cd/dvd asetelmaan. Sattuu vain vielä olemaan tuo Necin dvd-asema kädessä =)
Jos et välttämättä tarvii tota polttavaa cd-asemaa, niin ota pois kokonaan. Ehkä yksinkertaisin ratkaisu.
Eikö tälle DVD-asemallle ole mitää ajureita? No Windows 2000 pro kyllä tunnisti aseman, mutta nero 5.5 on ihan hukassa sen kanssa. Pitää ilmeisesti laittaa uudempi nero?
Lumikki: mulla Nero 5.5.10.42 eli uusin ja hukas on sekin, täytyy testat tota ide-kaapelin vaihtoo. Kiitti neuvoist ja lisää kaivattas esim. tuon data-cd:n ja mp3:sten polttamises Sonyn dvd+rw:lle ku ei onnistu...testailu jatkuu
Ok, nyt mulla toimii tuo asema ihan hyvin ja poltin jo ekan cd-levyn. Ei ole vielä dvd-aihioita niin en voi testata niitä. Pahus tuo mun nero 5.5.? oli vain niin vanha että ei tunnistanut asemaa polttavaksi olenkaan, uusin nero tunnisti.
Meikäläisellä on kolme cd/dvd asemaa koneessa kiinni. Kovalevyn kanssa samassa kaapelissa on NEC-1300A slavena ja toisessa masterina Sonyn DVD-asema ja slavena Samsungin CD-rw. Kaikki asemat toimii (Samsung ainoastaa PIO-tilassa). Neron kanssa ei oo ollu mitään ongelmia, versiot 5.5.10.28 -> 5.5.10.42 on tunnistanu NECin. Tuli vaan mieleen, onko DMA ym. -asetukset OK?
ok, tuli eka levy kärytettyy Nerolla Sonyn Dvd-Rw:lle ja hienosti pelailee. käytin dvd shrinkkiä. DogFace: kertoisitko lisää miten noi DMA ym. -asetukset pitäisi olla? ..ei edelleenkään saa käytettyy ku jompaa kumpaa asemaa. ne on samas ide-kaapelis, täytyy käydä aina vaihtamassa asetuksista tuo rasti käyttis xp pro.
Eli mulla asetukset on: Laitehallinta-> IDE ATA tai ATAPI-ohjaimet->ensisijainen IDE-kanava->lisäasetukset: laite 0 Laitetyyppi:Automaattinen tunnistus, siirtotapa: DMA, jos käytettävissä. Laite 1 ...jne. Samat asetukset kaikilla laitteilla. Meikä on myös BIOSissa pistäny asemien automaattisen tunnistuksen päälle, mutta sen vaikutuksista ei oo sen parenpaa tietoa, Windowsin pitäis tunnistaa laitteet muutenkin. Ai niin käyttis on XP home.
samalla tavalla noi asetukset oli, kyl windows laitteet tunnistaa ja "laitteet toimii oikein" ja ristiriitoja ei ole kumma kun mitään asennuslevyy ajureille ei tullu...no, ei o paha homma käydä vaihtamassa rastin paikkaa Tuosta Dvd Region-välilehdestä en tiedä, mitäs siihen kuulus laittaa? pitpete: mikäs tää NEC 1300A hacked firmware on?
Tässä näkyy region koodit: 1 USA, Canada 2 Europe, Middle East, Japan, South Africa 3 S.Korea, Taiwan, HK, ASEAN 4 Australia, NZ, Latin America 5 Ex-Soviets, Indian sub-continent, Africa 6 China eli kannattaa laittaa kakkonen. Jos joskus tulee muun regionin levy niin sen pystyy kiertämään esim. jollain ohjelmalla. Älä vaihda tuota aluetta moneen kertaan koska yleensä asemissa on rajoitettu määrä montako kertaa sen voi vaihtaa. Tuo firmware on harrastelijoiden tekemä mikä antaa paremman tuen eri medialle. Itse suhtaudun kyllä epäilyttävästi muihin kuin valmistajan tekemiin..
okei, kiitti Jake! mul oli tuolla listalla suoraan Finland, jonka valitsin ja Region 2 siihen ilmesty ja vaihtoja jäljellä 4 kpl. Kuin myös.
Lumikki: sullahan oli sama ongelma et vaan toinen asemista toimii kerralla? onnistuitko saamaan molemmat toimimaan, jos onnistu, niin mitä teit?
En minä varsinaisesti tehnyt mitään, ainakaan tietoisesti. Ongelmia oli DVD-R:n ja CD-RW:n välillä, mutta ei ole enään. Lähinnä Windows ei oikein antanut niiden toimia yhtä aikaa. Eikä minulla ole hajuakaa miksi ne nyt toimii. Kokeilin kaikkia kolmea asemaani niin että kaksi oli kerrallaan tietokoneessa ja kaikki yhdistelmät toimivat. Ehkä minulla oli ne aluperin kiinni samassa kaapelissa, vai oliko toinen asemista yksinään toisessa, empä muista. Nyt on kaksi master kiintolevyä ja kaksi cd/dvd slavea.
jeps, en tehny mitään (kai?). Nyt voi häslätä molemmilla asemilla samaan aikaan, outoo ) kellään ratkasuu tähän? Netist latasin kokeiluks leffan, mukana .bin ja .cue Kun koitin sitä polttaa dvd+rw:lle ton .cuen avul ni ei onnistu. Mites tää onnistuu, kun cd-r/rw:lle ei mahdu? EDIT: ai niin, Neroa käytän
Älä muuta sano =) Itsekin hieman ymmällä. Mulla oli tuo polttava cd-asema toisessa tietokoneessa juuri siksi että se ei toiminut mun dvd:n kanssa tässä tietokonessa.