Nec 3500 - Prodye levyillä vain 2x poltto

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tonico 21.09.2004.

1. tonico

tonico Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nec 3500 tunnistaa/polttaa Prodye Video kulta 4x ja 8x - dvd-r levyjä vain 2x nopeudella? muilla vastaavia kokemuksia?
    Ko. asema poltti Budget levyn 8x nopeudella.

2.  
  3. Juhoman

Juhoman Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    NEC 2500 polttaa nuo Prodyet vain 2x nopeudella (tai olikohan se 2.4x nopeus), mutta hitaammin kuin 4x kuitenkin.
    Sen ongelman voi korjata firmware päivityksellä, mutta silloin saattaa mennä takuu. En ole varma siitäkään.

4. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko kyse + vai - levyistä? Itselläni ei ainkaan pala Nec ND-2510A asemalla ollenkaan Prodye Gold - levyt. Uusin Firmware sisällä.

5. oh4kju

oh4kju Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni NEC ND-2510A:lla ei tunnu palavan yhtään mitkään muut levyt kuin Verbatim 4X. Edes Verbatimin 2X malli ei toimi! Vesilintua mokomalla kannattaa heittää.

Mikähän asema kannattaisi ostaa tilalle? Sellainen, missä toimii mahdollisimman monet levyt? Plextor??

6. juuso65

juuso65 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    minulla on nec 2500a herrien firmiksellä ja kaikki levyt joita olen koittanut ovat palaneet ihan kiltisti

esim. prodye white 4x poltettu 8x nopeudella onnistuneesti

tällähetkellä polttelen noita nierlen halpoja 4x budget levyjä sekä + että - versioita ja nekin palaa ihan kiitettävästi 8x nopeudella

tuosta linkistä noita "epävirallisia" firmiksiä voi metsästää ... http://forum.rpc1.org/

7. oh4kju

oh4kju Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mikä versio sinulla on käytössä? Eilen testasin kaikki mitä minulla on: alkuperäinen 2.15 ja sitten epävirallisia virityksiä 2.06 ja 2.16 (jälkimmäisen jätin). Verbatim 2X ei toimi niistä millään. Sensijaan Verbatimin 2X DVD-RW toimii edelleen. Voisikohan olla niin, että tilaamani levyt ovat jotakin maanantaikappaleita koko sarja ja ovat järestään viallisia?

8. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
  9. oh4kju

oh4kju Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep, tuo NEC:in sivu on tuttu. Verbatim 4X (MCC) on mainittu medialistalla, mutta 2X ei. Olen kuitenkin aiemmin poltellut noita samaisia 2X levyjä onnistuneesti 5 kpl, jokainen niistä toimi myös pöytäsoittimessa, joka ei toista kunnolla jos on vähänkään huonommin onnistunut DVD-R. Mutta nuo tämänhetkiset Verbatimit eivät toimi kunnolla missään, ei edes kirjoittavassa asemassa... Mutta piakkoin selviää, onko vika levyissä vai asemassa.

10. marko87

marko87 Guest

Mulla on Nec 2510A asema myös ja kaikki levyt jotka on tullu vastaan on palanut hyvin.Kerran meni pilalle yksi Sonyn levy, mutta oli oma vika kun sähelsi siinä taustalla niin paljoa muuta.Levyt joita olen poltellut:
    Datawrite Red Top V3 4x DVD-R
    Ritek Orangetop 4x DVD-R
    Imation DVD+RW
    TDK DVD-RW 1-2x
    Sony 4x en muista mallia DVD-R

EDIT:Niin ja firmwarea en ole koskaan päivitellyt eli taitaa olla se 2.15

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 28.09.2004
  11. oh4kju

oh4kju Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No niin. Ongelma on selvitetty. Annoin samasta paketista kaksi Verbatim 2X DVD-R levyä kahdelle eri kaverille, joista toisella on samanlainen NEC ND-2510A. Kummallakin kaverilla poltto onnistui moitteetta ja tuli täysin toimiva levy.

Joten vika on sitten todellakin asemassa, mitä ilmeisimmin se tuli tiensä päähän. Onko nyt niin, ettei yhdellä asemalla voi polttaa kuin reilut 100 levyä? Sen verran olen poltellut ja nyt se sitten laukesi.. No, onhan tuossa 2V takuu, joten vaihtamalla aseman aina 100 levyn välein minulla on nyt maksettu "DVD-kirjoitusoikeutta" vielä lähes kaksi vuotta eteenpäin... :)

12. zacklakey

zacklakey Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ihan näin tiedoksi...minulla on nec2500a mallin poltin ja olen tilannut jo noita prodyen gold 4x dvd-r levyjä aikas paljon ja varmaan kohta polttanut 100kpl edestä sillä ja yhtenäkin päivänä peräjonossa 14 levyä ja olen tehnyt sen normaaleilla 1.06 ja vielä myöhemmin 1.07 firmwareilla ja on polttanut niin maan mainiosti kun voi vaan polttaa ilman virheen häivääkään...eli tämä on minun kokemus. Ja toistuu dvd-soittimessakin hienosti ja vieläpä muutamassa eri merkkisessäkin.
    Ja oon suunnitellut ostavani nec2510 tai 3500 aseman kylläkin.

Viimeksi muokattu: 26.09.2004
  13. oh4kju

oh4kju Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ilmeisesti minun yksilöni on sitten ns. maanantaikappale, sillä en saanut ensimmäistäkään Prodye levyä sillä onnistumaan! Kyseessä olivat 4X Prodye Gold levyt, joita asema poltti ainoastaan 4X-nopeudella.

Levyt kyllä toimivat tietokoneen asemissa, mutta eivät DVD-soittimessa, tai sitten toimivat sillain "juuri ja juuri" eli kuvassa jatkuvaa häiriötä. Jos kyse on todella samoista levyistä, niin asemani on sitten ollut jo alusta asti viallinen.

Viimeksi muokattu: 26.09.2004
  14. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itse en ole saanut noita Prodyen Video Gold (DVD-R) levyjä palamaan Nec ND-2510 asemalla. Kaikki muut levyt sen sijaan ovat toimineet. Prodye Video White on ehkä paras halppislevy mitä on tullut enemmän polteltua.

15. *Sammy*

*Sammy* Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nec2500A, fw1.06. Prodyen kultaiset palaa vain 2.4 x, mutta toimivat mainioisti kaikissa mahdollisissa soittimissa (4 eri pöytäkonetta, 3 eri polttavaa asemaa) käyneet läpi.

-Sammy the Rookie-

16. JaspaJami

JaspaJami Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisi ihan kiva että mainittaisiin onko kyseessä miinus vai plus levyt. Sammyn tapauksessa ilmeisesti plus koska polttanopeus oli 2.4x

17. *Sammy*

*Sammy* Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jep,elikkäs mulla nimenomaan Prodyen DVD+R gold. Nämäkinhän on Specsattu 4x, muttei suostu palamaan kuin 2.4x.

-Sammy the Rookie-

18. zacklakey

zacklakey Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tuntuu aikas oudolta ettei monella suostu polttaan kuin 2.4x nopeudella, koska mulla suostuu polttaan 4x nopeudella niitä gold levyjä.

Jaa tämä sivu