Jep eli ongelmana on se kun olen pelaillut jonkin aikaa koneesta kuuluu outo naksahdus jonka jälkeen se toimii 1-3 sekuntia ja sitte jumahtaa kuvaruutu/hiiri eikä voi käyttää ctrl+alt+deleteä, eli siis ainoaksi vaihtoehdoksi jää sammuttaa kone virtanapista.. Kun tämä on tehty kone saattaa jo käynnistys vaiheessa naksahtaa ja jumia siihen. Mistähän tämä voisi johtua? Ongelmaa ei ole ilmennyt pitkään aikaan, viimeksi noin puoli vuotta sitten tietyn pelin kanssa, mutta nyt se on alkanut yleistyä melkein joka pelin kanssa. En usko että koneen lämmöt ovat korkealla, koska sivupelti on irti ja sinne puhaltaa tuuletin kylmää ilmaa. Huomasin myös erään restartin aikana että windows indeksoi kovalevyä ja teki jotain muita toimenpiteitä eli voisiko syy olla rikkoontuneessa kovalevyssä? Kiitoksia vastaajille.
vika on joko kovossa tai näyttiksessä koska mun toisessa konessa on sama näyttis ku sulla ja sekin naksahtelee
uskon että vika on sun kovalevyssä. satavarmaa tietoa en voi taata mutta epäilykseni osoittautuu siihen. mulla on tää excelstorin kiintolevy ja aina ennen kun koneelle tulee joku blue screen tai joku niin se silleen naksahtelee ja sit iskee vikaa. joskus naksuu muttei tuu blue sceeniä mutta harvinaisemmin... ehkä pitkissä pelisessioissa muttei muuten. vika voi olla myös muussakin. sulla näyttää olevan 2 kiintolevyä joten jos oikein alkaa häiritsemään niin voi kokeilla vaikka asentaa windowsin toiselle kiintolevylle ja pyörittää sitä siinä jos haluaa. mutta ei nyt heti tarvitse sellaisia tehdä. koneen sammumiseen pelien aikana ainakin itselläni vaikutti näytönohjaimen ajurit. ne olivat silloin kun jämppäili niin jotkut 77.72 muistaakseni ja nyt ovat 93.71 sarjaa. kokeile tuota näyttiksen ajurien päivittämistä, ei se pahitteeksikaan ole. poistat eka vanhat ajurit ja sitten vaan uudet päälle. ellei sulla ole jo uusimmat.