Naarmuisen DVD:n "pelastaminen"?

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi tohko 24.10.2003.

1. tohko

tohko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen koittanut nyt jo useammalla rippausohjelmalla siirtää erään naarmuisen DVD:n sisältöä kovalevylle kopiointia varten. DVD Shinrk ei pysty analysoimaan levyä (viimeisin virallinen versio sekä uusin beetta) ja muutamat muut softa-linkin takaa löytyneet jumiutuvat mikä mihinkin vaiheeseen rippausta. Naarmuttomien levyjen rippaus on samaisella työasemalla onnistunut. Naarmuinen levy toimii standalone-soittimessa sekä DVD-katseluohjelmalla lukuunottamatta kahta lyhyttä pätkää levyn loppupuolella, joista kuitenkin pääsee kelausta tms. remputtamalla eteenpäin.

Onko kokemusta naarmuuntuneiden levyjen pelastamisesta? Mikä ohjelma olisi hyvä tarkoitukseen? (Windows ja Linux löytyy koneelta)

Kiitollisna neuvoista :)

2.  
  3. Ilkku

Ilkku Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos DVD- tai CD-levy on tarpeeksi naarmuinen, ei sitä pysty rippaamaan ilman virheitä millään softalla.

Muutaman CD-levyn olen pelastanut hammastahnalla ja sähköhammasharjalla.

4. mika

mika Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Voisi vielä testata Dvd Dcrypterillä tai SmartRipperillä

5. bscd

bscd Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä laadukkaalla asemalla voi vielä luku onnistua. Tosin nykyään se on arpapeliä että sellaisen sattuu saamaan. Esimerkiksi itellä on muutama naarmuinen levy pelastunu vanhalla asemalla lukemalla. Uudet ei siinä onnistunu millään.

6. Dildo

Dildo Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    itse käytin mirciä apuna ja koppasin dcc sendillä leffan koneelle...erroreiden kohdalla vaan resumea niin se pikku hiljaa pääsee yli naarmuisesta kohdasta

7. Poy

Poy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Periaatteessa naarmu ei vielä tarkoita, että levy on pilalla, vaikka lukeminen ei onnistu. Ei liian syvä naarmu vääristää vain laserin heijastumista, jolloin pinta pitäisi hioa tai jotenkin muuten korjata. Syvä naarmu taas on vioittanut jo levyä ja tilannetta ei voi korjata.

8. MrShavez

MrShavez Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jotkut käyttävät levyjen korjaamiseen hammastahnaa tasatakseen ne urat...en ole kyllä itse kokeillut, kun ei ole naarmujakaan ollut. DVD:stä kannattaa pitää hyvää huolta;)

9. Waza

Waza Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mä kokeilin tota hammastahnaa ja hyvin toimi. Ensin kyllä vähän epäilytti, mutta kun muuten ois menny 70 euron levy ihan hukkaan, eli ei ollut mitään menetettävää.

Hammastahnaksi kannattaa valita mieluiten joku valkoinen ja sellanen missä ei ole kovin isoja rakeita, sen tuntee aika hyvin sormella tahnaa hieroessa levyyn jos se hioo sopivasti pintaa. Lopuksi vaan pesu lämpimällä vedellä ja kuivaus pehmeään paperiin.

Jaa tämä sivu