N95 ei tarkenna lähelle

Viestiketju Yleistä keskustelua kännyköistä -osiossa. Ketjun avasi Raattis 05.09.2008.

1. Raattis

Raattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on ollut Nokia N95 puoli vuotta, ja se on muuten vastannut odotuksia hyvin, mutta se ei ole koskaan pystynyt tarkentamaan kunnolla lähelle. Automaattitarkennuksen aikana 5-15cm etäisyydellä kohteesta kuva käy tarkkana, mutta napsahtaa takaisin epätarkaksi ennen, kun kuvan voi ottaa.

Olen havainnut, että jos liikutan kameraa automaattitarkennuksen aikana kohdetta päin juuri oikealla nopeudella, kuvan saa joskus otettua jopa 5cm päässä kohteesta suhteellisen hyvällä tarkkuudella. Kun pidän kameran paikallaan samalla etäisyydellä ja otan toisen kuvan, siitä ei saa selvää. Optiikassa ei siis pitäisi olla vikaa.

Tämä ärsyttää minua siksi, että käytän kännykkäkameraa usein muistilappujen ja ostoslistojen tallentamiseen, eikä tämän vian vuoksi se onnistu kiireessä jos lainkaan.

Onko tämä jokin N95:n tyyppi vika tai korjattavissa oleva bugi, vai pitäisikö luuri käydä vaihtamassa takuuta vastaan?

2.  
  3. core2

core2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Auttamatta takaisin jos takuukin voimassa, omallani saa kyllä lähikuvankin tarkkana ja pystyy lukemaan kuitinkin ihan hyvin kokeilin juuri kun luin viestisi, mutta ei sitä voi verrata oikeaan digikameraan tietenkään.

4. pedro.ro

pedro.ro Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ootko kokeillut päivittää puhelimen softaa PC suitella? Puhelimen softaversion saat selville painamalla *#0000#. Mulla itellä on V 21.0.016 ja tolla toimii makrokuvaus tosi hyvin.

5. Raattis

Raattis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Softa on päivitetty uusimpaan versioon.

Jaa tämä sivu