näyttö vilkkuu

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Make_72 24.09.2007.

1. Make_72

Make_72 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    iltaa,semmosta ongelman poikasta olis tässä,kun laitoin tossa sukulaisen konetta,hain sen pelkän koneen ja avasin sen,huomasin et siinä oli integroitu näytön ohjain,mulla sattu olee tossa ylimääränen 6000 jarjan geforce,no tökkäsin sen siihen kiinni ja gigan lisä muistia et tulis koneeseen vähän edes liikettä,se oli kytkettynä mun litteeseen näyttöön,asensin siihen ajurit ja softia,kaikki meni niinkuin pitikin,laitoin resoluutioksi 1280'1024 .otin koneen irti ja menin viemään takasin sen.kun kytkin sen takasin,siellä oli semmonen vanhan mallinen näyttö.no se alkaa käynnistymään normaalisti siihen asti kun on se windowsin logo missä menee se juttu sen alla edes takas ,siitä kun sen pitäis vaihtuu siihen siniseen tervetuloa ikkunaan ,niin menee näyttö mustaksi ja alkaa vilkkumaan,se vilkkuu semmosena harmaana,ei mitään kuvaa.kun ottaa näytön johdon irti koneesta ja kun tökkää sen takasin niin siinä vilahtaa työpöytä sadas osa sekunnin ajan.eli kysymykseni olisi että onko vika ainoastaan siinä et laitoin resoluutioksi liian isoksi siihen vanhaan näyttöön ?? tarkoitus olisi mennä huomenna ja ottaa tämä oma näyttö mukaan ja kytkee se siihen ja pienentää sitä resoluutiota. osaako joku sanoa että se auttaa varmasti vikaan,ettei kyse voi olla mistään muusta.koska kone toimii varmasti tällä mun näytöllä.

2.  
  3. corepappa

corepappa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "osaako joku sanoa että se auttaa varmasti vikaan"
    Vikiasietotilassa resot minimiin aluksi, ennen ei kannata arvailla mitään eikä kukaan lähde vannomaan. Kiesus, että oli tarinaa.

4. Make_72

Make_72 Regular member

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    joo tarinaa oli,sen takia laitoin koko tarinan ettei vaan tulis turhaa reissua,mut eipä tullu varmaa vastausta.sain jokatapauksessa kuvan näkymään,vika ei ollut resoluutiossa vaan hertzeissä,ne oli liian korkeet,itse en niitä säätänyt,ne oli 75MHZ ja kun laskin ne 60MHZ niin loppu välkkyminen ja tuli kuva,että se siitä sit.taas tuli pieni tarinan poikanen,mutta jotain tästä oppi :D

5. corepappa

corepappa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin ne hertsit tosiaan. Hyvä, että ratkesi.

6. Scorpiozx

Scorpiozx Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Opin itse tämä asian aikaisemmin kanssa, kun koitin väsätä jotain samn tyylistä pari vuosi sitten, mutta kävipä hassusti kun nostin hertzejä 75 putkinäyttö kosahti... tämä jäi askarruttamaan, osaako kukaan sanoa mitäs tapahtui?

Jaa tämä sivu