Ongelmana on näyttöön ilmestyvä pieni vihreä tai violetti viiva, joka täyttää koko ruudun. Tähän tapaan: Näytönohjain Radeon 9800pro vuodelta 2004 LCD-näyttö Acer AL2216W 22" vuodelta 2007 Itse epäilin, että näytönohjain olisi jo parhaat päivänsä nähnyt. Kokemuksia vastaavasta? Näytössä on vielä takuuta jäljellä, voi olla vika tietenkin siinäkin.
Onko sulla toista näyttistä tai näyttöä kokeilla koneeseen? Sillä tavalla ainakin saisi vian korjattua. Enivei näyttiksesi vetää viimeisiään uskon näin.
Ei ole toista näyttistä, jota kokeilla. Päättelin, että vika on tuskin näytössä, koska viivat näkyvät myös print screenissä. Nyt ei ole melkein viikkoon vikaa esiintynyt, mutta tarkoitus on joka tapauksessa päivittää näytönohjain uudempaan lähiaikoina. Mikä on tämän hetkinen budjettinäyttis, jossa saa mukana hieman pelitehoakin? Itse ajattelin tälläistä: http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=6923 Väylä on siis AGP. Kannattaako ostaa nyt vai odotella jonkin aikaa?
AGP väylään ei ole enää järkeä ostaa pelinäyttiksiä, ainakaan jos aikaisempi on Radeon 9800. Näyttiksestä tässä epäilemättä on kysymys ja itse epäilisin ylikuumenemista. Kannattaa seurata lämpöjä pelatessa. Muistelisin, että tuossakin näyttiksessä on aika heiveröinen tuuletin, joka ei jaksa puskea jos väliin joutuu pölyä ym., eli kannattaa tarkistaa ettei pölyä ole.
Pelinäyttiksellä en tarkoittanut tässä tapauksessa viimeisintä huutoa olevaa 500€ hintaista supernäyttistä. Tarkoituksena on päivittää nähtävästi elämänsä päässä oleva 9800pro jonkin verran tehokkaampaan näytönohjaimeen uusimatta noin 1,5 vuotta vanhaa prossua ja emolevyä. Onko HD3650 kevyessä pelikäytössä parempi kuin 9800pro? Pelit joita tulee silloin tällöin pelailtua ovat: CSS ja GTA San Andreas. Eivät siis tosiaankaan mitään uusimpia "näytönohjaimentappajia".
Kannattaa tarkistaa onko tuo näyttiksen propelli täynnä pölyä tai pyöriikö se ollenkaan. Voi olla lämmöistä. Jos kortti on ylikellotettu niin yritä palauttaa vakio asetuksille. Toki tuollaista saattaa myös esiintyä jos näyttiksen ja monitorin välinen kaapeli ei ole kunnolla kiinni.
Kyse ei ole tästä. Minä tarkoitin sitä, että 9800 Pro on (muistaakseni) melko tehokas AGP-näyttis. Vaikka perjaatteessa HD 3650 olisi tehokkaampi, niin AGP-väylä muodostaa sille pullonkaulan, jolloin ero sen ja 9800 Pron välillä on niin pieni, ettei kannata maksaa. Kannattaa muutenkin vähän malttaa, sillä se, että näyttiksessä ilmenee ensimmäiset ongelmat, ei välttämättä tarkoita sitä, että on saatava uusi. Ongelmat kannattaa ensin yrittää korjata.