1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

näyttö mustana!

Viestiketju Alkuperäinen Xbox -osiossa. Ketjun avasi kemmo 16.11.2006.

  1. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on modattu xbox ja siinä on avalaunch. sähläsin avalaunchin kanssa ja laitoin vissiin päivitä avalaunch tai jotain sellaista ja näyttö meni mustaksi ja punanen valo vilkkuuu!:( onko mitään tehtävissä?
     
  2.  
  3. jipostus

    jipostus Regular member

    Liittynyt:
    23.08.2006
    Viestejä:
    417
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Onko piuhat kiinni?
     
  4. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  5. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Luin tietoo nii toi liittyy varmaan EEPROMiin!. Tietääkö kukaan miten+??
     
  6. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Onko Boxi softamodattu vai Modpiirillä ?
    Entä käytetäänkö avalaunchia dashboardina?

    Voisit kokeilla polttaa jonkun dashboardin levylle ja kokeilla sillä käynnistystä, jos ei toimi, niin sitten vika on biosissa
    Ohje Avalaunchin polttamisesta levylle:
    http://www.tdubel.com/artikkelit/avaiftp.html

     
  7. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    modpiirillä on modattu ja olen kokeillut polttaa dashboardii mutta ei toiminut.

    jos vika on biosissa nii pitääkö se vaihtaa vai miten.. ja miten se tapahtuu kun ei näy kuvaa?
     
  8. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Riippuu piiristä. Pitäisi se kone jostakin käynnistyä myös alkuperäisellä biosilla joka ei käytä mod-piiriä. Kokeile vaikka eject napikasta tai päinvastoin käynistysnapista. Tuolta tdubelin sivuilta löytyy kyllä oikeastaa kaikkeen vastaus.

    BTW: Olethan sata varma etä poltit sen levyn oikein. Itselläni meni 4 levyä ennenkuin onnistuin lopulta polttamaan boxissa buuttaavan levyn.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2006
  9. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen melko varma, Mutta kokeillaaan vielä.

    jos toi EEPROM on korruptoitunut niin pitääkö se ohjelmoida uudestaan? miten?

    tdubelissa kerrotaan että sen voi ohjelmoida monella tapaa, mutta en huomannut siellä kuin yhden tavan!
     
  10. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nii ja mod-piiri on duox 2 orginal. Nyt olen sata varma että poltin sen dashboardin oikein mutta se ei toiminut:(
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2006
  11. temi

    temi Active member

    Liittynyt:
    05.09.2004
    Viestejä:
    1,054
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Epäilisin, että mod-piiri on mennyt rikki, mikä estää myös alkuperäisen biosin käynistymisen.
    Itse ottaisin tuossa tilanteessa Mod-piirin pois ja kokeilisin käynnistystä
     
  12. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Omassani SmarXX ja kun oli yksi tinaus huono niin ensin runksutti hetken, sitten vilkutti punaista valoa muutaman kerran ja sen jälkeen sammui koko kone. Eli ei käynnistynyt edes omalla biosilla. uudelleen asennus auttoi.
     
  13. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    duox 2 modpiirissä alemmasta nappulasta käynnistyy boxi modin kanssa ja ylemmästä ilman modia mutta kummastakin käypi sama juttu.
    Eli ei se varmaan modista oo kiinni.

    Ja minullakun käynnistää niin power-nappulassa vilahtaa vihreä valo ja sitte vilkuttaa punasta koko ajan.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2006
  14. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

    Näinhän se on SmarXX piirilläkin mutta eipä käynnistynyt omakaan bios kun oli piirin asennuksessa vikaa. Eli kyllä se vika minunkin mielestä voi olla myös piirin biosin sekoamisessa tai muussa sellaisessa.

    Oliko muuten kyseessä avalaunchin päivitys. Sillä konehan pitäisi toimia vaikka koko avalaunchia ei koneella oliskaan. Ettet vain päivittänytkin piirin biosia.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2006
  15. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    no pitää koitella ottaa mod-piiri pois.

    Itse epäilen että oon sekottanut eepromin, jos se on siinä vika niin pitäskö xboxin toimia toisella kovalevyllä?

    Muistin vaan että kaverilla kävi samalla tavalla että näytössä ei näy kuvaa punanen valo vilkkuu ja sillä on otettu modi pois ja vieläkäänä ei näy kuvaa.
     
    Viimeksi muokattu: 21.11.2006
  16. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  17. kemmo

    kemmo Member

    Liittynyt:
    08.11.2006
    Viestejä:
    14
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    joo tuolta oon sitä tutkiskellu, mutta siellä alhaalla on 3 tapaa miten sen voi korjata ja
    Tapa 2: FlashBios "unauthorized käypi vaan 1.6 koneisiin. Kun lataan sen flashbios (unauthorized):n nii mitä niillä tiedostoilla pitää tehä? "FlashBiosin unauthorized-versiolla Eepromin sisältö voidaan korjata BIOSin valikosta". mistä ton bios valikon saapi?

    ja onko kellään ollu samaa ongelmaa.

    mulla on duox 2 modpiiri, siinä kun ei oo flasbiosta niin saakohan sitä ongelmaa korjattuu sillä piirillä?
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2006
  18. download

    download Active member

    Liittynyt:
    10.01.2004
    Viestejä:
    1,992
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Oletko ensin saanut käynnistettyä koneen ??

    Alkuperäistä tai modifioitua BIOSia käytettäessä Xbox ei normaalisti käynnisty, jos Eepromin tiedot ovat korruptoituneet. Tällöin tarvitaan BIOS, joka käynnistyy ilman toimivaa Eepromia (esimerkiksi Cromwelliin pohjautuvat).

    Tuosta artikkelin pätkästä klikkaamalla tuon "Comwelliin" saat ladattua sen ja ohjeetkin löytyy saman linkin takaa.

    Niin tuo ohje oli lainattu tdubelin sivuilta. Eli sieltä saa sen.
    Ja olihan tuolla ohjeet myös LiveInfo ohjelman käyttöön jos ei ole varmuuskopiota eepromista.
     
    Viimeksi muokattu: 23.11.2006

Jaa tämä sivu