Eli mulla on club 3D:n x1950Pro näytönojain ja televisiona panasonicin 42"plasma. jotka on toisissaan kiinni dvi to hdmi piuhalla. Kun pistän catalyst control centerillä et kloonaa näyttö Joka tietokoneessa Benq FP91G+, tuohon plasmaan. menee ylhäältä ja alhaalta noin sentin yli alueen eli ei näy esim tehtäväpalkkia plasmassa. onko jollain jotain neuvoja miten saisin näkymään oikeankokoisena tuon molemmilla näytöillä?
Juu kokeilin noinkin mutta miten sitten saan plasmaan esim pelin pyörimään. sillä kun oli jatkettuna niin pelit rupesi pyörimään aina benq:lla. Tähän kun vielä saan vastauksen niin rupeaa varmasti homma pelittämään.
Itse olen ihan vaan testaillut telkun kanssa pelata koska ei ole mikään huippu telkkukaan.=) Mutta yksi miten saat ainakin pelit toimímaan telkun kautta on että laitat valikoista näytön kokonaan pois päältä, jolloin peli tulee automaattisesti telkkariin.
Ok täytyy kokeilla. Tuli mieleen että myös television asettaminen ykkösnäytöksi voisi toimia. Ei auta muuta kuin ruveta testaamaan. Kaikki muut hyvät vinkit otetaan myös mielellään vastaan No niin eli kun en kloonaa ja sit catalyst controllilla antaa käskyn vaihda näyttölaitteen järjestystä säilytä asetukset tulee pelit televisioon. Mistä mahtaa johtua et ei millään löydy resoa millä olis just kokonäyttö käytössä eikä vain osaa siitä. Eli on resona sitten 1024*768 tai 1280*760 niin ei yllä ihan reunoille asti. jos taas pistää 1280*1024 niin menee yli reunoilta. osaako kukaan kertoa vastausta tähän.
Oletko jo kokeillut muuttaa panan kaukosta näytön koon optimaaliseksi (eli esim zoomit pois ja 16:9 tai 4:3 päälle)?
Joo olen kokeillut kaukkarin säädöt mutta ainut millä näkyy koko näkymä on just toi 16:9 ja silloin jää reunat vapaaksi.
Nyt en oikein ymmärtänyt minulta ei löytynyt mitään sellaista kohtaa missä olisi wide. Jos voisit kertoa hieman enemmän miten voin tuollaista säätää.
Laitaile toi PowerStrip sillä pystyy aika hyvin hakeen oikeen reson http://www.entechtaiwan.net/util/ps.shtm
Myös ATI:n omista asetuksista saa säädettyä tuota Over/undescan:ia (Digital Panel Properties muistaakseni).
Joo oikeassa oet, mutta sieltä kun säätää kuvan kokoa, niin se vääristää itse kuvaa. Eli ns. venyttää.
En tarkoita tuota näytönohjaimen omaa skaalausta vaan http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c00691260&lc=en&cc=us&dlc=&product=451458 Figure 5: ATI Catalyst Control Center Advanced View menu kohta.