Elikkäs mulla on ViewSonic G90f ja oon melko varma että max. virkistystaajuus on 85 hz, mutta toi on 1280 x 1024 resolla. Tarttis saada 800 x 600 resolle 100 hz, mutta ei näytä millään onnistuvan. Näyttiksenä pyörii nVidia GeForce 8600 GT ja kyseessähän oli crt-näyttö. Osaako joku kertoa miten sais ja onko se tolla näytöllä ees mahdollista? Siis tarttis saada Counter-Strikeä varten nio hz 100. Ja kyseessähän oli crt-näyttö.
Siitä tulee aikalailla smoothimpi ja mukavampi pelata kun fps on tarpeeksi korkealla, eli paljos mahtaa nyt olla? Ite olen kanssa Css monitorilla joskus pelannu, tuskin se näytön taajuus ihmeitä tekee.
ihmisen silmän optiikka on sen verran kehittymätöntä että ihminen ei voi nähdä kuin oliko se 74 vai 76fps.. eli se 85fps --> 100fps "smoothimpi video" tapahtuu vain pääsi sisällä kun ajattelet että "nyt kun kerran on isompi fps niin varmasti on myös sulavampi kuva!!" edit. ja muutenkin 60-65fps on jo se raja että ei huomaa onko sulavampi kuin esim 100fps..
Tiedän ihmisen silmän näkökyvyn, mutta jotenkin se ei vaikuta silti samalta kun toi 85 hz mikä mulla nyt on kun sillä kaverin koneella se 100 hz. En halua vaivata ketään mutta jos tietäis ilman vaivaa
Itellä joskus kun oli tollanen crt näyttö ni kuva tärisi kans aika pahasti. Autto kummasti ku vaihto näytön 226Bw:seen Ei ainakaan kaikki tietokoneen näytöt tosiaan oo mitään laatu pelejä että voi olla aika vaikeeta saada.
Kyse taisi olla näytön virkistystaajuudesta, eikä frameista sekunnissa. Noihan ei riipu toisistaan mitenkään. Mutta ootko kokeillut etsiä näytölle omaa mallikohtaista ajuria, ettet käytä mitään "standard" ajuria? Eikö se siis suostu antamaan yli 85hz millään resoluutiolla, koska specseissä maksimi pitäisi olla 97hz?
kyllähän ne sen verran vaikuttavat toisiinsa että kun hz on esim 60 niin näyttö näyttää "vain" 60fps vaikka inputtia olisi 1000fps.. samaten jos hz on 100 niin näyttö näyttää 100fps
Lataa näytön ajuri niin se todennäköisesti suostuu antamaan rankempiakin hertzejä. Esim 1024 x 768 @ 118Hz. http://www.viewsoniceurope.com/fi/Support/DisplayDrivers.htm
Jos ei muu auta, niin joudut valitettavasti turvautumaan PowerStripiin http://www.entechtaiwan.com/util/ps.shtm Sillä saa ainakin kokeilemalla näytön maksimitaajuudet kaivettua esille. Haittapuolena on, että ohjelman on oltava käynnissä.