Näytössä vikaa?

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi Clasko 25.04.2007.

1. Clasko

Clasko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mikäs mun näytössä on vikana kun mulla on tommoinen BenQ 19 tuuman näyttö ja tänään kun käynnistin koneen ja pistin näytön päälle niin yhtäkkiä se pimeni. Näytön virtanappiin jäi silti valo palamaan mutta näyttö ihan musta. Sammutin näytön ja käynnistin koneen uudelleen niin näytön virtanappiin syttyi kyllä valo, mutta näytössä ei tapahtunut mitään vaikka käynnistin koneen. Ei minkäänlaista kuvaa tullut. Otin johdot irti ja pistin takaisin, mutta ei auttanut. Voisko vika olla siinä johdossa jolla yhdistetään tietokone ja näyttö toisiinsa vai onko näytöstä palanut joku lamppu? Toivon että joku vois vastata pikaisesti kun oon koulun koneella ja kotona en siis pääse konetta käyttämään.

2.  
  3. Clasko

Clasko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarkennetaan vielä että kyse on siis litteästä näytöstä tietenkin.

4. Sand3

Sand3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itselläni ilmeni juuri sama ongelma. Näyttö menee päälle mutta menee heti virransäästö tilaan ja ilmoittaa "No signal detected" tms. Itselläni kanssa Benqn 19" näyttö.

5. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Jos näyttöön tulee joku teksti, ei ainkaan lampu ole palanut. Sen sijaan, jos tosiaankaan MITÄÄN ei näytössä näy, lamppu (tai lampun ohjauseletroniikka) voisi hyvinkin olla rikki.
    Kannattaisi varmaan kokeilla näyttöä jossain toisessa toimivaksi tiedetyssä koneessa, ja ellei toimi siinäkään niin (näytön iästä riippuen) yhteyttä joko huoltoon tai takuuasioissa näytön myyjään.

6. Stripped_

Stripped_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itsellä ollut puolisen vuotta BenQ 19 tuuman näyttö (litteä), ja siinä on ilmennyt juuri samanlaista ongelmaa, että näyttö pimenee. Muistaakseni korjaantui, kun sammuttin koneen ja käynnistin vain uudelleen. Kyseistä ongelmaa ei ole ainakaan kolmeen kuukauteen tullut ja toivottavasti ei enää tule.

7. BliNit

BliNit Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo mulla on sama juttu esiintynyt jo jonkin aikaa mut tulee vaan pelatessa. Melkeen ihan sama mitä peliä pelaat ni tekee tota sillon tällön et yhtäkkii näyttö "sammuu" ja vihreä virta valoo menee oranssiks ja näytös lukee "No Signal Detected" NIIN ja itsellä myös BenQ 19" lituska.. joku heitti jotain et voisko olla ihan Näyttiksen ylikuumenemisesta ? poweri ei riitä ? ennen kyllä toimi ihan hyvin mut jossain vaihees sit alko. niin ja graffojen säätö ei ole auttanut asiaa yhtään.

8. Fidelaar

Fidelaar Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos löytyy toinen kone, kokeile näyttöä sillä.

Yhden tapauksen olen 'korjannut' mutta senkin vain järjestelmän uudelleen asennuksella. Myöhemmin olen kuullut, että joku pöpö saa tuon myös aikaiseksi (siitä huhusta ei faktaa).

Ja läppäristä mulla meni näytön valo tai sen ohjaustekniikka, nii ei siä näy ees alkutekstit... (kirkkaalla valolla heijastaen näkee heikosti)..

9. GLSii

GLSii Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No käynnistyykö kone silti, vaikkei kuvaa näy? Ruksuttaako kovalevy?

Ei tuommosta mikään pöpö aiheuta, siis jos ennen Windowsiin käynnistymistä ei näy kuvaa. Siinä vaiheessa Windowsilla ja sen mahdollisesti sisältämillä pöpöillä ei ole mitään vaikutusta. :)

Viimeksi muokattu: 02.08.2007
  10. artsi888

artsi888 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mulla on läppärissä samanlainen ongelma. mulla ei näy edes niitä "alku tekstejä". eilen se yhtä äkkiä toimi taas ihan normaalisti. mutta kun sen sammutti ja käynnisti uudelleen nii ei tuu taaas mitään näyttöön. ja windowssin käynnistys ääni kuuluu.

niin ja kun koneen kännistää kuuluu kolme sellasta kovaa piippausta?

kiitoksia vastauksista.

11. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Piippaukset ovat yleensä BIOSin ns. POST-virheilmoituksia (Power-On Self Test) ja niiden merkitys riippuu BIOSin tai emon tekijästä.
    Kannattaisi mielestäni käydä koneen valmistajan sivuilla katsomassa juuri oman koneensa piippauskoodien selitykset tai kysyä niiden kautta selitystä.

Googlekin voi tietysti auttaa.

Jaa tämä sivu