Näytössä teksti no signal !!! apuanne kaivataan...

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi mononsa 14.01.2008.

1. mononsa

mononsa Guest

Taas tämä sama vanha ongelma. Näyttöön tulee käynnistettäessä no signal. Koneesta kuuluu bios:in piippaus, mutta windowsin starttiääntä ei kuulu. Elikkäs kone ei vissiin mene windowsiin asti. Tuulettimet kyllä käynnistyy. Googlella löyty tämmösiä. Emolevyssä voi olla konkat pullistelleet,Emo muuten vaan rikki, muistit rikki, bios:in nollaus saattas auttaa, prossu rikki, virtalähde rikki, näytönohjain rikki. Miten voi todeta onko virtalähde tai prossu rikki? Voiko konetta yrittää käynnistää ilman prossua. Auttakaa viisaat!

2.  
  3. corepappa

corepappa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eipä taida olla muuta keinoa kuin vaihtarileikki. Eli hankit jostain toisen osan ja vaihdat. Aloittaisin johtojen kiinnityksien tarkistamisesta, pölynimurointi, seuraavaksi virtalähde, näyttis .....Sitten kun rahkeet loppuu niin sitten huoltoon. Käytä tämän sivun hakua niin löydät monta ketjua.

4. hampuusi

hampuusi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Emolevyltä kuulostaisi. Itsellä teki juurikin saman joskus kun emo irtisanotui. En nyt ihan 100% ole mutta eikös näyttö mene päälle ilman muistejakin ja wintoosa ilmota ettei ole muistia ja näyttis jos kärynnyt windows ainakin koittaisi ehkä käynnistyä eikä kävisi tota pelkät ropellit pyörii ilmiötä. Ihan mutu järkeilyä ,mutta melkein itse emoa uusisin ensimmäisenä jos ei mistään löydy osia kokeiluun.

5. Askni

Askni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ei mun kone ainakaan ilman muisteja mene edes biossiin.

6. j0l

j0l Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Koitas vaikka silleen, että irrotat emolevyltä kovalevyt, CD asemat, korppu asemat. Muistit kannattaa jättää, koska kuvaa ei yleensä ainakaan ilman muisteja tule. Niin ja koita sitte vielä yhdellä muistikammalla kerrallaan.

Ellei auta niin nollaa se BIOS emolevyltä käsin.

Viimeksi muokattu: 15.01.2008
  7. hampuusi

hampuusi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Joo muistin väärin. Toi piipaushan kuuluu jos muistit rikki ainakin. Mulla oli emo poks niin silloin ei kuulunut mitään piippausta ainoastaan ropellit lähti pyörimään ja mitään muuta ei tapahtunut. eli voihan toi vika olla muistissakin. Tosin jos monta kampaa ja kokeilee erikseen niitä niin aika erikoista jos ne nyt samaan aikaan on hajonnut.

8. Askni

Askni Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olin itse tuossa viikonlopulla samassa tilanteessa kun ostin uudet osat uuteen koneeseen eikä tullut kuvaa. Siispä läksin kaverin luo ja vaihtelin näyttistä ja muisteja keskenään ja totesin: kaikki toimii. Muisti ei vain tule toimeen emolevyn kanssa. Tosin sinullahan oli käytössä vanha kone mutta sama taktiikka toimii :]

9. BluRayMan

BluRayMan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla tuli juurikin kyseinen ongelma kun näytönohjain oli rikki koneessa silloin tuli no signal ja vaan tuulettimet pörähti käyntiin ja valot koneen sisällä että kannattaa testailla myös eri näytönohjaimella.

10. mononsa

mononsa Guest

Näytönohjaimelle oli tullut päivät täyteen. Nyt toimii.

11. Empumpu

Empumpu Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mistä voi johtua kun joskus käynnistän niin tulee windowsin latauksen jälkeen näyttöön et "no signal" ja kone pitää sammuttaa takaa virtanapista ja joskus toimii ihan täydellisesti? Siis kone menee alussa ihan normaalisti ennen kuin pitäisi tulla se Windows logo ja kuulua se ääni, mutta tuleekin "no signal". Käyttöjärjestelmä on Windows Vista Home Premium 32-bit. En usko että johtuu koneen osista koska kone on ostettu eilen ja eilen illalla toimi moittettomasti kanssa. Olen asentanut koneelle vaan F-Securen, Messengrerin, laajakaistan, Ghost Recon 2 ja Mozillan, eli en mitään ylimääräistä.

-Kiitos-

Jaa tämä sivu