Oiskohan vika tuossa integroidusssa "Intel(R)82845G Graphics Controller"? Kun mikään peli ei pyöri kunnolla. MM. Americas army, mafia, soldier of fortune 2 ja ei mikään. pitäisköhän ostaa parempi?
Kyllä ne pelit varmaan toimii jos sä vähän kellotat sitä sun superlaadukasta näyttistä... Unreal kakkonenki varmasti toimii. Kannattaa ostaa jostain kitumarketista jotain pakkettikoneita ku jokaisessa on integroitu näytönohjain... tosi laadukkaita vehkeitä. Sun kone varmaan repii kolmedee markilla 10 000 pistettä.
riippuu vähän käyttiksestä ja konepaketin sisällöstäkin, epäilisin koneesi keskusmuistin loppumista? Integroidut näytönohjaimet eivät yleensä ole tarkoitettu peli-käyttöön!
joo siinähän se vika on... kannattaa ostaa erillinen näytönohjain, jos emollasi on agp-paikka. Teemun kysymys oli ihan asiallinen eikä varmasti ansaitse tuollaista pään rääpimistä...
HAHAH... No niin varmaan... jätkä kuitenki heittää vaan läppää täällä. Kyllä nyt jokainen tajuaa, että ennen sotia ostetulla koneella ei pelata jotain Doom 3:sta.
Nykyäähän monessakin koneessa on integroituna näyttis. Eikä ne todellakaan oo mitään pelivehkeitä. Kannattaa tosiaan ostaa erillinen näytönohjain. Jos ei ole agp-paikkaa, ni voi ostaa pci-paikkaisen. Ei se kone tarvi olla enne sotaa ostettu. ResoNas: Ei kaikki ole yhtä tietokoneneroja kuin sinä.
Joo oon samaa mieltä rxw:n ja Portsu73 kanssa..Ei sun ResoNas tartte vastailla tyhmillä lauseilla sun mielestä tyhmiin kysymyksiin...En tod. suosittele PCI-väyläistä näytönohjainta..kyllä se AGP pitää olla koska se on paljon nopeampi kuin PCI ja nykyään kaikissa uusissa koneissa on sekä AGP- että PCI-väylä...Jos sinulla on vanha kone jossa on pelkästään PCI paikka niin suosittelen uutta konetta, koska kone on jo luultavasti todella vähä tehoinen jos siinä on pelkästään PCI paikka, joten turhaa sitä uutta korttia ostat vanhaan koneeseen.
no sillä uusimmalla 3D markilla tuli maailman ennätys pisteissä, ei oo kukaan ikinä saanu niin paljon pisteitä
Siis emossasi on AGP-paikka? Se on aika paljon kiinni muuten koneestasi; vanha kone jota ei välttämättä tulla lähiaikoina päivittämään, ei jaksa pyörittää pelejä vaikka olis kuinka uusi ja hyvä ohjain. Mutta vaikka koneesi onkin vanha, ja aiot vielä päivitää sitä, kannattaa ehdottomasti ostaa kortti joka käy hyvin vielä pävitetyssäkin koneessa. Tosin halpojahan uudet nopeat kortit eivät suinkaan ole, mutta kannattaa vähän miettiä ajassa eteenpäin kun ostaa osia vanhaan koneeseen. Niin ja se vastaus kysymykseesi: Jos päivität, osta joku nVidian tai Radeonin uusista korteista, esim GeForce 4 TI 4800. Jos et päivitä, osta esim GeForce 4 MX420
En kyllä menisi ostamaan tuota MX-sarjan korttia koska ne ovat jo sen verran vanhoja, mutta jos päätät hankkia MX-sarjan kortin niin osta sellainen jossa on DDR muisti, koska kortti on silloin "nopeampi".Sillä ainakin toimii tämän päivän pelit ihan moitteettomasti. Suosittelen kuitenkin tuota TI sarjan korttia vaikka 4200 tai 4600(hinta n. 150€-230€)
NVIDIA's GF4 Ti4200 Vs. Radeon 8500LEs jos kiinnostaa niin tässä aika kattava testi noista kahdesta: http://www.hothardware.com/hh_files/S&V/8500_le.shtml
Aika usein tuntuu olevan pelkästään tottumuskysymys kumman valmistajan kortti on mielestään parempi, ja sillä ei ole sitten mitään tekemistä käytännön kanssa. Itse olen käyttänyt aina nVidian kortteja ja olen ollut hyvin tyytyväinen, tosin ei Radeonin korteissa ole mitään moittimista. Se vaan on tosi että nVidian kehitys on ollut lähes ain hieman edellä, kuten ylläolevasta linkistä voitte itsekin päätellä. Axilo: kiitos linkistä, oli mielenkiitoista luettavaa.
Tuon Resonasin voisi, kyllä mun puolesta bannata täältä. Rivien välistä voi lukea,että kyseessä on 13-vuotias pikkukersa jolle isi ja äiti on ostanut juuri brändnyy koneen Gigantista... Mee vaikka Jippiin foorumeille. Siellä ne sun kaikki kaverisikin ovat.
Joo... aika säälittäväksi menee tää juttu Napalmin osalta. Jätkä rupee itkemään jos heittää vähän komiikkaa. Ja tiedoksi olen hieman vanhempi kuin väität ja taidat olla aika sokea kun nimenomaan sanoin edellisessä viestissä että pakettikoneita ei kannata ostaa. PS. Onko teillä kellään huumorintajua ?
Kaikilla ihmisillä on huumorintajua, toisilla enemmän ja toisilla vähemmän.Ei millään pahalla mutta noi sun "vitsit" on aika P*erseestä...
bscd: joo siinä olet aivan oikeassa, Radeon otti aika hyvin kiinni. Sehän on oikeasti hyvä kun on kilpailua, kehitystä tapahtuu paljon nopeammin jos haluaa pysyä markkinoilla.