1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytönohjain pitää melua!

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi MonkE 08.10.2005.

  1. MonkE

    MonkE Member

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo elikkä en oo tehny mitään modauksii tai mitään, se oli vielä kunnossa tänään ku laitoin koneen kii ja sit 2 tuntia myöhemmin ku käynnistin konetta uudestaan niin se kuulostaa siltä että tuuletin pyöris ylikierroksilla ja kun avasin koteloa niin tunsin että näytönohjain pistää koko emolevyn tärisemään :D
    Kyseessä on ABIT Radeon 9600XT -VIO 256MB
     
  2.  
  3. teme565

    teme565 Active member

    Liittynyt:
    10.05.2002
    Viestejä:
    3,306
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Varmaan laakerin menny tuulettimesta. Osta siihen tilalle AC:n vga silencer. Ei maksa juuri mitään ja hiljaisempi ja tehokkaampi.
    Tietysti jos sattuu takuu vielä olemaan kortissa niin sitten pistät takuuseen.
     
  4. MonkE

    MonkE Member

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos mä sit ostan sen 'Arctic Cooling ATI VGA Silencer 2' niin sopiiko se mun näytönohjaimeen ku siinä lukee että ATI ja ku mulla on ABIT?
     
  5. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Se on ATI:n piirisarjalla eli joo!
    tuulettimen vaihto mitätöi takuun elikkäs jos takuuta on jäljellä niin laita hemmetissä takuuseen!
     
  6. MonkE

    MonkE Member

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo löysin nyt jopa takuu kuitin, kaikis komponenteis mun konees on näköjään 2 vuoden takuu :D Mutta miten ne yleensä hoitaa ne asiat ku tätä näytänohjainta ei varmaan edes saa mistään enää? :D
     
  7. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vie paikkaan josta sen ostit tai suoraan valmistajan huoltoon.
    jos ei pysty korjaa eikä hommaa sulle uutta niin saat vähintään yhtä hyvän tilalle. ÄLÄ asenna ati silenceria vaan vie takuuhuoltoon.
     
  8. MonkE

    MonkE Member

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko se sit vaarallistä kayttää tätä jos laakerit on rikki, siis et voiko se jotenkin lopuks pistää koko näytönohjaimen kakaks?
     
  9. HD15

    HD15 Regular member

    Liittynyt:
    22.09.2005
    Viestejä:
    224
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä. tuuletin lakkaa pyörimästä jossain vaiheessa ja sitten lämmöt nousee huimiksi.
    vie takuuhuoltoon
     
  10. MonkE

    MonkE Member

    Liittynyt:
    20.09.2005
    Viestejä:
    27
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Peekule, ja sit niillä kestää ikuisuus ennen ku ne saa sen hoidettuu...
    No mut kiitos avusta!
     

Jaa tämä sivu