Näytönohjain ongelma

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Jasmus 13.12.2005.

1. Jasmus

Jasmus Guest

Eli näytönohjain on Sapphire x850XT PE ja aina kun ylikellotan ohjainta pelatessani ruudulla jotkin tekstuurit välkkyvät mustana ja erivärisiä mustia viivoja lentelee ruudun läpi, sama ongelma ilmeni edellisessä club 3d:n x850XT kortissa. Missä ongelma piilee?

2.  
  3. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mitäpä jos kortti ei vain kestä ylikellotusta? Sehän nyt on itsestäänselvyys että, jos grafiikkavirheitä tulee kun kortti on ylikellotettu, niin se tarkoittaa sitä, että kortti ei kestä kyseisiä kelloja. Jos vakiokelloilla toimii, niin silloinhan kaikki on kunnossa, kortti vain ei kestä kellotusta.

4. Jasmus

Jasmus Guest

Jos ostais uuden jäähdyttimen ? saakohan tuohon paljoakaan tehokkaampaa ilma-jäähdytystä kuin siinä jo on vakiona ?

5. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Arctic Cooling ATI Silencer 5 ja Zalman vf-700 on hyviä jäähyjä ja huomattavasti tehokkaampia kuin alkuperäisrupelit. Sehän nyt ei kellotukseen mitään auta, vaikka typellä jäähdyttelisit jos kortti ei vain kulje.

6. rafsanta

rafsanta Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    no kyllä se sen verran auttaa että jos "kortti ei kulje", niin sillon kyseinen komponentti kuumenee ja siihen auttaa parempi jäähdytys... tottakai jossain vaiheessa tulee rajatkin vastaan ja jotkut osat kuten prossut ei aina "tykkää" kylmästä, jolloin ilmenee "kylmäbugia"! ootko kokeillu kellottaa ihan "vähän", ettet vaan kellota aina liikaa??! kokeile nostaa corea ja muisteja esim. 1 pykälän molempia. luulen että oot vaan kellottanu liikaa.

7. Limasika

Limasika Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Omien kokemusten perusteella voinen kertoa, että aika harvassa on ne kerrat kun kortin kulku on loppunut liiallisen lämpötilan vuoksi, eiköhän ne kortin omat rajat tule yleensä vastaan, ainakin coren osalta ihan vaikojäähylläkin.

Tämä minun GTO @ XT, kulki vakiojäähyllä 575/565 lämpöjen noustessa 83 asteeseen, ruuvasin kiinni AC Silencerin ja nyt kulkee 575/570 lämpöjen ollessa max.55 astetta.

Edellinen korttini x800XL kellottui 425/540 vakiojäähyllä, ~75 asteen lämmöillä. Zalmanin vf700Cu:lla kellottui tasan saman verran ja lämmöt tippuivat ~60 asteeseen.

8. Jasmus

Jasmus Guest

kellothan vakiona ovat 540/590 ja kellottanut olen 590/670 sillä vakkari jäähyllä, sama ongelma ilmenee pienemmilläkin korotuksilla. Kuullut oon että toi vakiojäähy olis aika tehokas, vois kyllä AC Silencerin hommata saattais homma kääntyä ylösalaisin? :)

Kiitos vastauksistanne, auttoivat.

Jaa tämä sivu