Näytönohjain ja emolevy ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi skykale 28.08.2007.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. skykale

skykale Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Semmonen ongelma tuli vastaan että emolevyn vaihdon jälkeen näytönohjain ei toimi kunnolla. Olen asentanut kaikki emolevyn omat ajurit. Ongelmana on se että näytönohjaimen ajurit eivät suostu asentumaan. Näytönohjaimen ajurit ei valita mitään vaan kesken asennuksen näyttö menee mustaksi eikä mitään tapahdu. Aluksi ajattelin että vika on ajureissa mutta olen kokeillut useilla ajureilla ja aina käy samoin. Vikasieto tilassa näytönohjaimen ajurit asentui moitteettomasti mutta kun käynnistää windowsin normaalisti niin pääsee siihen asti että vindows on latautunut ja kun sen pitäisi mennä työpöydälle niin näyttö pysyy vaan mustana. Olisikohan kyseessä jonkun näköinen yhteensopivuus ongelma? Pitäisiköhän biosista vaihtaa jotain asetuksia?? Olen myös ajatellut auttaisiko biosin päivittäminen mutta en ole löytänyt netistä sopivaa biosia...

Emolevy: Aopen AX45F-1394
    Näytönohjain: Asus 6800xt AGP

Käyttiksenä on xp pro, sp2 jonka asensin kun olin vaihtanut emon ja samalla formatoin kiintolevyt.

Kokeilin näytönohjainta vielä entisellä emolla ja toimi moitteettomasti ja ajuritkin asentu moitteetta.

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu