Toivottavasti täällä osattaisiin auttaa ennen kuin menen ostamaan mitään uutta överikallista näytönohjainta.. En siis todellakaan tiedä tietokoneista lähes mitään, varsinkaan mitä kuorien sisältä löytyy. "Näyttö" alkoi temppuilemaan tässä muutamia viikkoja sitten niin, että käynnistäessä koneen tuli näyttöön teksti "No signal deteced". Boottauksen jälkeen käynnistyi kyllä sitten taas normaalisti. Nyt myöhemmin siirsin koneeni paikkaa, ja kävi taas sama juttu, käynnistyi vasta toisella käynnistys kerralla. Mutta nyt on niin, ettei näyttöön tule mitään näkyviin, vaikka olen bootannut koneen todella monta kertaa. Näytössä ei ole vikaa, sillä kokeilin sitä kannettavaan, ja toimii ihan normaalisti. Muita keskusteluja tutkiessani olen saanut selville että vika voi olla näytönohjaimessa? Ainut ongelma on se, etten tunnista sitä omasta koneestani! Netistä löytämieni kuvien perusteella se olisi irrallinen kortti, mutta mielestäni minulla on kaikki kiinni emolevyssä? No koska saatan olla myös hyvin väärässä, otin muutaman kuvan havainnolistamaan koneeni sisältöä: Onko näistä mitään apua? Voiko vika olla ajureissa tai jossain muualla? Kiitos jos joku osaa/viitsii jeesiä.
Katsoisin, ettei tuohon koneeseen ainakaan kannata ostaa mitään "överikallista", sillä kaikki muut osat ovat jo kauan sitten parhaat päivänsä nähneet, ehkä SATA-kiintolevyä lukuun ottamatta. Ilmeisesti sulla on käytössä emolevyyn integroitu näytönohjainpiiri, jos se VGA-liitäntä on jossain ton emolevyn ylemmässä osassa. Missä käytössä tuo kone muuten on tähän asti ollut? Olisiko kenties aika investoida 300-600 euroa uuteen keskusyksikköön?
Kone on aivan yleisessä käytössä ollut, ihan perus koneena - opiskeluapuna ja viihdykkeenä, joten ilmeisesti ei mitään ihmeitä tarvitsisi hommata tähän. Eikö tähän sitten ole muuta vaihtoehtoa kuin köyhtyä se 300-600€? Edit: Niin, kone on ollut käytössä muistaakseni n.5-6 vuotta?
jeps. ehkä kannattaa uutta konetta ruveta mielummin ostamaan kun tota parantelemaan. Moni wattinen poweri tossa on nyttää aika uudelta ja merkkikään ei ole huono. eli saattaisit saada ton uuteen koneeseen. EDIT: ja toi sata kovoki on semmonen et viellä voisi laittaa uuteen koneeseen..