Näytönohjaimen tuuletin

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi nico09 24.08.2009.

1. nico09

nico09 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi,

Mulla on Ati radeon x1950pro -näytönohjain. Olin kaua jo ihmetelly miks mun kone pitää niin kovaa ääntä mutta nyt tajusin että se on näytönohjaimen tuuletin joka pyörii koko ajan täysillä. Onko mitään tehtävissä?

:)

2.  
  3. Kokki99

Kokki99 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Putsaa pölyt pois.

4. BforeDusk

BforeDusk Senior member

Kiitokset:
    7
    Pisteet:
    118
    Jos on laakerit kulunut ja siksi pitää pahaa meteliä, tai on risumalli muuten vaan ja huutaa hulluna. Flekti voi olla vaihdettavissa.

Ite vaihdoin näytttikseen flektin, kun ne laakerit oli kuluneet ja metelöi.
    Alkuperäinen oli pyöreässä kolossa 3:lla ruuvilla, tähti kiinnitys. Ei semmosita mistään löydy.
    Ja siili oli 4x6cm, joten näyttisjäähyt kaupasta ei siihen mahtunut tilalle.
    Piirisarjatuuletin 5x5cm kiinnittyi sen omilla pulteilla löyhästi sen siilin päälle. Paksumilla ruuveilla flekti "porautuisi" tiukasti kiinni.
    Hyvin toi on pysynyt.
    Sinitarraa ja teippiä laitoin estämään mahdollisesti irtoavan pultin putoomisen ja oikarin teon. Alimmaisena se näyttis on, joten kotelon pohjalle tippuvat osaset kopsahtaa.
    Kettumaisin homma oli flektin liittimen viilailu, että se osui näyttiksen pinneihin (lukitusreunukset joutui leikkaamaan näyttiksestä pois). Liitin oli ihan oman mallisensa siinä suhteessa alkuperäisessä.

Elektronikkarakentelua, ja jännitteen säätö on ainoo keino sitä nopeutta säätää (meteliä muuttaa). Jos ei se näyttiksessä jo vakiona jotenkin ole.

Jaa tämä sivu