Eli mitä tuolla tarkoitetaan? täällä foorumilla kuullut, että se parantaa erityisesti näytönohjaimen muistien kellottumista.. Miten tuo tapahtuu? ja mitä tarkoittaa kova sisään ajo?
Mmikämikä?? Enpä ole sen reilun kymmenen vuoden aikana jona olen rautaa säätänyt, törmännyt siihen että muistien fyysisen ominaisuuden muuttaminen onnistuisi ihan jollain simppelillä käyttöönottoa edeltävällä toimenpiteellä. Siis toisin sanoen ilman kolvia. Liekkö jonkun yli-innokkaan kellottajateinin keksimä urbaani legenda?
Itsekkin olen joskus ohimennen moisen käsitteen kuullut. Ilmeisesti sillä meinataan vaan sitä että kun olet esim. kuukauden pelaillut kortilla, niin se kellottuu sen jälkeen olevinaan paremmin kun ihan tuoreena. Tuon paikkansapitävyydestä en kyllä sitten sano yhtään mitään.
Ei ainakaan oman näyttikseni kohdalla toiminut tuo "sisään ajo". Kellot ovat samat kuin ennenkin =/ . Tuossa olin aikaisemmin kysäissyt asiasta: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/314574 edit: katso -sisään ajo- viestin lopusta
itsellä taas heti kun kokeilin uutta näyttistä niin meni core vain 520 nyt n. viikon päästä toimii 538 nopeudella en tiedä sitten mistä johtuu ohjelmasta vai omien testien luotettavuudesta
@juukelis Auttaisikohan volttien nosto? Tuossa muiden 7900gt kellotustuloksia: http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=31&threadid=1840615
puppe. volttimodia kokeilen tänään neljännen kerran josko toimisi toivon että auttaa. mutta aäskeinen oli tuohon sisään ajoon voiko tuollainen olla edes mahdollista että menee muutaman päivän päästä 18mhz nopeammin testasin ekaksi coolbitsillä ja artfaktit vanhemmalla atitoolilla ja 3dmar05
coreen toi sisään ajo ei järkeä käyttämällä voi oikein mitenkään toimia, mutta... muistithan on käytännössä samanlaiset muistipiirit kuin on keskusmuistienkin piirit ja täten on/olisi järkevää, että ovat ajettavissa sisään käyttämällä niitä lähes äärirajoille hitaasti nostellen ja aina pitkään(useita tunteja) rasittaen. oman korttini muistit venyivät aluksi n. 900 lukemiin, mutta viikkojen käytön jälkeen ~915 meni samoissa olosuhteissa. nyt myöhemmin niitä on muutenkin 'rasvailtu' ja kellottuvat ~950, ja taaskin samoissa olosuhteissa, eli koppa kiinni ja ~25'C huoneessa.