Näytönohjaimen hankinta, mitä pitää huomioida?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi teihalai 13.09.2009.

1. teihalai

teihalai Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moikka,

Ajattelin tässä päivittää konetta. Yritin etsiä netistä jonkinlaista tutoriaalia siitä, että mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota esimerkiksi pelkästään näytönohjainta päivitettäessä, mutta ei tullut mitään äkkiseltään vastaan. Voisiko joku vähän avustaa?

Tavoitteena olisi välttää tilanne, jossa on uusi näytönohjain, joka ei väylän hitaudesta tms. toimi kunnolla. Jollain PC Wizardilla tai vastaavalla voi kuitenkin tarkistaa koneen speksit, mutta kun tietäisi mihin takertua...

2.  
  3. Koivisto_

Koivisto_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Budjetti olisi hyvä aluksi tietää. Ehdoton valinta olisi atin 58xx sarja joka ilmestyy kohta. Jos nyt haluat ostaa niin n.100e hintaluokassa gts250 ja hd4850 on parhaat vaihto ehdot. N.140e hd4870 tai gtx260 ja siitä ylöspäin 4890 n.180e ja hieman kalliimpi gtx275.

4. alakoo

alakoo Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tutoraareilla ei sinsänsä kannata vaivata päätään, näyttiksen hankinnassa on huomioitava muutama yksinkertainen seikka.
    - Emolevy ja sen yhteensopivuus, täällä osataan varmasti auttaa, mitkä kortit emoosi käyvät.
    - Virtalähteen merkki ja mallin tärkeä tieto, jos tehokasta näyttistä hankkimassa.
    - Muu rauta, ettei turhia pullonkauloja synny vaan osataan ostaa sopiva näyttis tehoiltaan.
    - Koppa. Mahtuuko uusi kortti sen sisälle.

Nämä tiedot voisit toimittaa niin varmasti osataan paremmin auttaa.

5. teihalai

teihalai Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    OK, ajattelin vaan että en viitsisi vaivata ihmisiä yksinkertaisella asialla, tännekin sivustolle taitaa tulla aikapaljon noita "mikä ohjain mulle kävis" threadeja. Jos jostain olisi löytynyt joku "nämä asia pitää huomioida, koska...." tyyppinen sivusto, niin olisin voinut tonkia itsekin. Ja ties vaikka oppia jotain. Tilannehan voi olla myös sellainen, että nykyinen kone lähtee verkonpainoksi ja pitää hankkia kokonaan uusi mylly.

Jos jollakulla on aikaa heittää mielipidettä, niin olen kyllä kiitollinen. Alla olen listaillut noita nyt käytössä olevia palikoita.

Eli, tällä hetkellä mulla on käytössä GeForce 8600 GT kortti.

Emolevynä mulla on MSI:n P31 NEO (http://www.msi.com/index.php?func=prodmbspec&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=&prod_no=1286)

Katselin spekseistä lähinnä PCI-E paikkoja ja MSI:n sivuilla niistä sanottiin:

PCI-Ex16: 1
    PCI-E Gen: Gen1 (1x16)
    PCI-Ex4: N/A
    PCI-Ex1: 1

PC Wizardi taas mm. kertoo että nykyinen kortti on kiinni PCI-E:ssä, jonka
    Link Width : x16 (max. x16)
    Link Speed : 2.5 GB/s

Mulla ei ole mitään hajua näistä, onko ne edes tärkeitä?

Virtalähde on joku 350W, joten se menee vaihtoon varmaan samalla.

Prossuna Intel Core 2 Duo E6750 2.66GHz ja muistina 4GB DDR2-SDRAM PC2-6400 (399 MHz)

Hyvä kysymys. Jos virtalähteen joutuu uusimaan, niin voi tulla senkin puolesta ongelmia.

6. Daword

Daword Regular member

Kiitokset:
    23
    Pisteet:
    48
    Ei ole 5800 ehdoton valinta ennen tarkkoja tuloksii ja nvidian julkaisemia malleja ennen. Meillähän on 2 näyttis valmistajaa ;)

Viimeksi muokattu: 13.09.2009

Jaa tämä sivu