1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Näytön ja Tv:n yheistyö ei pelaa

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Dehoon 06.09.2005.

  1. Dehoon

    Dehoon Guest

    elikkäs sain Tv tunnistettua ati catalyst control centeriin ihan hyvin. mutta kun yrittää aktivoida toistä näyttöä niin se ei suostu siihen suoraan sanottuna. kysyy että otetaanko toinen näyttö käyttöön ja kun painaa kyllä, niin näyttö menee mustaksi hetkeksi ja palaa takaisin siihen ja kakkos tv:n näyttö ei mennyt päälle. saan kyllä liitettyä tv:n ykkös näytöksi milloin tietokoneen näyttö sammuu ja työpöytä näkyy telkkarissa komeesti. eikä telkkaristakaan pysty vaihtamaan puolia. onko neuvoa? käytän s-videoo scartin kautta. vaikuttaisi että vika on tietokoneessa kenties? näytönohjain on Radeon 850xt telkkari on joku melko uus sony. apu ois tarpeen kiitos!
     
  2.  
  3. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
  4. Elmonster

    Elmonster Member

    Liittynyt:
    08.08.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo moro mulla täysin sama ongelma eli näytönohjain tunnistaa kyllä telkun mut ei anna aktivoida tai ei aktivoidu...? itellä on netti vielä viikon kiinni ,mut kaveri sano et oli sama ongelma ja vaihtoi ajurit niin toimi välittömästi.
    Mulla ei toi kloonauskaan vörkkiny.
    Itsellä on Sapphire radeon 256mb x800xl...
    oon kanssa aivan pihalla et mitä tehdä.
    Apua vailla myös.
    Luulis, että jos tv-out jotenkin rikki olisi niin ei tunnistaisi ollenkaan. Hyvä huomata, että toisilla on samaa propleemia.
    Toivottavasti saadan apua ja hommat pelittämään.
     
  5. Dehoon

    Dehoon Guest

    kloonitilakaan ei toimi. luulen että vika on siinä että laitteet ovat niin uusia vielä että tämänhetkiset ajurit eivät vikaa korjaa. elikkäs tarvii vain odotella uusia ajureita, ellei kenelläkään ole mitään neuvoa tähän asiaan. olen kokeillut kaiken mahdollisen tuolta afterdawnin tv-out neuvo palsalta. aivan sama ongelma kuin elmonsterillakin.
     
  6. Dehoon

    Dehoon Guest

    niin ja siis haluaisin liittää työpöydän tv:n ruutuun ihan normaalisti
     
  7. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Itse en toista näyttöä ole ottanut käyttöön en edes yrittänyt ...panin tv:n kloonitilaan ja siinä kaikki ...kaikki mitä näkyy ykkösnäytöllä näkyy myös tv:ssä ..ero on vain siinä et jos haluu kattella videoita tv:n kautta voi samaan aikaan surffailla netissä häiritsemättä videon katselemista ( paitsi jos nettisivuilla on ääniä ne kuuluu läpi) ...eli minulla näkyy tuossa 2 näytön kohdalla "ei käytössä" näytönohjain hoitaa itse kuvan tv:seen kloonitilassa ... ja tv:n (videon) pitää tietysti olla auki kun sitä ottaa käyttöön ja säätelee kuvan kohilleen...
     
  8. Dehoon

    Dehoon Guest

    mun näytönohjain ei kyllä hoida mitään itse :D mut siis millai sen kloonitilan nyt siis otetaan oikein käyttöön. ku eikse oo se wizard jutska control centeris? tää ei vaan yksinkertasesti hyväksy näyttöö ja tvtä toimimaan samaan aikaan. eli se on jompikumpi mut ei molempia:D
     
  9. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    latasinpa itellekin uusimmat ajurit eli ei ollu ihan samanlaista ku ennen mut sain omani toimimaan näin----
    view --> valitse advanced view -- Display Manager -- ota toinen näyttö käyttöön ---samassa ikkunassa Desktop 2 oikeehiiri ja clone tv pitäis kloonitilan olla käytössä ja molemmissa tv ja näyttö nakyä sama kuva ... auttoiko ?
     
  10. Dehoon

    Dehoon Guest

    mistä löysit nämä ajurit?
     
  11. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    atin omilta sivuiltahan ne löytyy 32.8 meganen paketti muistaakseni
    ---winxpeelle---
    https://support.ati.com/ics/support/default.asp?deptID=894&task=knowledge&folderID=2
     
  12. Dehoon

    Dehoon Guest

    latasin ja asensin nuo ajurit mutta ei siltikään suostu avaamaan tv:tä. eli laitan kakkos näytön kohtaalla enable ja näyttö ja tv hetken vilkkuu mutta palaa sitten siihen että toinen näyttö ei ole enabled. :D tv:n saa siirrettyä vain siihen kohti missä tietokoneen näyttö on ja niiden paikkaa pystyy vaihtaan. silloin tietokoneen näyttö sammuu ja työpöytä siirtyy telkkariin. kummallista
     
  13. Dehoon

    Dehoon Guest

    ja kun tuossa wizardissa koittaa ruksata näytön sekä tv:n niin next nappulaa ei voi painaa.. jompi kumpi käy vain
     
  14. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    siis kun otat toisen näytön käyttöön se kysyy jätetäänkö asetukset voimaan tai se palauttaa ne 15 sek päästä takaisin ...niin ja täytyy olla sp2 asennettuna ( muistaakseni)...kun laitoit enable niin pystyitkö siitä 2näytön kohdalta valitsemaan clone tv ?
     
  15. Dehoon

    Dehoon Guest

    niin tai se 15 sekunttii tulee vaan siinä ku vaihtais näytön ja tvn paikkaa eli tietokoneen näyttö poistuu käytöstä. se 15 sek näkyy tv:n ruudus. jos yrittää tunnistaa toista näyttöä tietokoneen näytön ollessa ensisijainen näyttö niin se ei suostu tunnistamaan sitä. telkkarissa välähtää pari kertaa mutta ei näy mitään. se niinku on hetken päällä mutta sammuu sitten heti, eikä tule clone tila mahdollisuutta. OS on windows xp home sp2
     
  16. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    ..ja advance viewissä kokeilit? enpäs keksi muuta ku emon bios jos tarvis päivittää milläs nopeudella toimii agp väylä (Information Center --> Graphics hardware) jos 8X niin ei taida biossia tarvita päivittää mut jos 2X niin se voi auttaa ---itsellä oli aikoinaan pakko päivittää bios kun ei saanut kaikkia näyttiksen ominaisuuksia toimimaan mut en ole varma auttaako tähän...tai poista tv ja toinen näyttö käytöstä eli kaikki mikä viittaakaan 2 näytön käyttöön ...ja sit asenna ajurit(catalyst) uusiks ja homma alusta alkaen jos vanhoista ajureista/asetuksista on jäänyt jäämiä ...tänään on ollut hiukan liian kiireinen päivä et ei ole ajatus ihan selkee....
     
  17. Dehoon

    Dehoon Guest

    kokeilin advance view:ssä eikä auttanut. kone on PCI-E väyläinen niin tuol lukee vaa et väylä on pci express. päiviti tänään juuri biossin ku tuli mukana ohjelma millä pystyy helposti päivittään sen. mutta täytyy kokeilla sitte asennella ohjaimia uudestaa ja saada toi kakkosnäyttö pois
     
  18. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Taitaa olla silti päivityksen paikka jos näkyy pelkkä pci xpress ja ei kerrointa ollenkaan . emolevyn valmistajan sivuilta uusimmat ajurit agp/pci-expressille .toiseksi onko se vivo ohjain ? jos on pitääkö käyttää erilaista 9 napaista liitäntää (s-video tais olla 7 napainen muuten aika samannäköinen)? itsellä ei ole kokemuksia vivosta .
     
  19. Dehoon

    Dehoon Guest

    juu päivitin kyllä tuossa viimekuussa piirisarjan ajurit kun pelit nykivät mutta katson jos löydän sieltä jotain uutta :) näyttis on Club 3D Ati Radeon X850 XT 256mb.
     
  20. Dehoon

    Dehoon Guest

    problem solved. hieman noloa kyllä mutta monitori oli lyöty väärään paikkaan näytönohjaimeen. näyttiksessä on paikka kahdelle tietokoneen monitorille joten tämä mun monitori oli kakkos monitori kokoajan, joten siitä ei saa tvtä näkymään. :D vaihdoin paikkaa niin johan lähti toimiin. kiitos kuitenkin neuvoista ja tämä vinkkinä muille uuden näyttiksen haltijalle :D
     
  21. grilli

    grilli Member

    Liittynyt:
    11.10.2002
    Viestejä:
    91
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18

Jaa tämä sivu