Eli siis mulla ois tässä läppärissä sellanen ongelma, että aina kun käynnistää tämän niin alt Gr näppäin on "päällä" ja se ei lähde pois vaikka sitä painaa. Aina muutaman minuutin rämpättyä alt gr, alt, ctrl, shift ja vaikka mitä näppäimiä niin se lähtee pois, mutta muutaman kerran on mennyt jo hermot kun oon rämpännyt näppäimistöä varmaan puoli tuntia eikä se silti ole lähtenyt pois päältä. Aika ärsyttävä ongelma kun ei voi kirjoittaa eikä oikein tehdä muutakaan järkevää koko koneella ennenkuin sen on saanut rämpättyä pois, siksi en viitsi nykyään edes sammuttaa läppäriä ollenkaan kovin usein. Kokeilin järjestelmän palautusta, mutta ei sekään onnistunut enkä löytänyt netistä etsimällä vastausta ongelmaani. Osaisiko kukaan auttaa?!
Google kertoo, että tuollaista esiintyy, jos Windows-käyttöjärjestelmässä on US International näppäimistöasetus. Lisäksi sama ilmiö on todettu jossakin Linux-versiossa. Kumpikaan ei taida koskea sinun tapaustasi? Poistuuko AltGr-lukitus, jos painat yhtä aikaa Ctrl+Alt tai Ctrl+Alt + jotakin muuta näppäintä? Ctrl+Alt yhdessä vastaa AltGr:n painallusta. Jos lukituksen palautumisessa ei näytä olevan mitään logiikkaa, saattaa kyseessä olla näppäimistön mekaaninen vika.
No itseasiassa mun tähän läppärin näppäimistölle on joskus kaatunut jotai limpparia yms ja se ei ole toiminut sen jälkeen kunnolla joten joudun käyttämään erillistä näppäimistöä, mutta tämä alt gr ongelma alkoi vasta vähän aikaa sitten. Tai jos tässä on se joku us international asetus juttu niin saako sen pois jotenkin?
Onko tämä puheena oleva ongelma siis ulkoisessa näppäimistössä? Läppärin näppäimistön kohdallahan syy on selvä. Tokihan sen saisi muutettua: http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-vista/Change-your-keyboard-layout
Joo siis molemmissa näppäimistöissä, mutta ei tässä mun erillisessä näppäimistössä ollut mitään häikkää ennekuin nytten.
Se on se läppärin näppäimistö joka bugaa, ulkoisessa ei ole vikaa, nekun nääs toimii rinnan. Ei se läppärin näbis poistu käytöstä jos siihen ulkoisen kytkee, joten aika varmaan vika on nyt läppärin näbiksessä eikä ulkoisessa. Ei olis ihmekään jos läppärin näbis limukylvyn jälkeen bugailee. Juomia saapi tissutella dataillessa ihan vapaalla kädellä, mutta kannattaa olla varovainen ettei niitä mene näbikselle. Se limu/kahvi/terävät yms. saa nimittäin näbikselle aikaan just noita vatsanpuruja. Vedestä ei ole haittaa kun se haihtuu kuivuessaan, mutta kaikki muut jättää tahmean kalvon näbiksen sisään, eikä sitä ole sieltä erityisen helppo putsata pois niin että kaikki toimii. Ongelma on vielä kertaluokkaa pahempi jos kyseessä on läppäri, sillä näppäimistön lisäksi tahmaa voi päätyä emolle, joka on läppärissä suoraan siinä näbiksen alla, ja nestehän tuppaa aina virtaamaan alamäkeen paremmin.
Niin mutta aika outoa kun tätä ongelmaa ennen kaikki toimi aivan normaalisti ainakin puoli vuotta, paitsi tietysti se läppärin vakionäppis.