Mystinen ongelma Yle Areenaan ja .flv-tiedostoihin liittyen

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi jtorss 15.01.2011.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. jtorss

jtorss Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!

Olen eilisestä lähtien harrastanut videoiden lataamista Yle Areenasta rtmpdump-ohjelmalla. Sehän tekee tiedostoista .flv-tyyppisiä. Tarkoituksena olisi pelkän koneelle latailun lisäksi myös tehdä niistä helposti siirrettäviä ja useassa eri dvd-soittimessa / tietokoneessa toimivia. Me opettajat kun näytämme ohjelmia eri luokissa ja eri laitteistoilla.

Latailin pari kiinnostavaa dokkaria koneelle, josta sitten aloitin niiden polttamisen dvd:lle. Aamulla ekan kohdalla kävi näin: laitoin Windows dvd-makerin päälle, lisäsin sieltä tuon .flv tiedoston ja avot - muutamaa tuntia myöhemmin mulla oli käsissä dvd, jota voin soittaa kaikissa soittimissa.

Toisen ohjelman kohdalla tuli mutkia matkaan - win dvd maker ei suostunut nyt enää ottamaan vastaan tuota tiedosta, eikä enää ensimmäistäkään. Asiaa tutkittuani huomasin, että koko win dvdmakerin ei pitäisi edes tuke .flv tiedostoja. Minkä hiton takia se kuitenkin teki sen ekan levyn?

Koitin pohtia, niin muistelin että koko tuon dvd-levyn tekemisen ajan näytön oikeassa alareunassa näkyi ne ffdshown koodekkien symbolit. Enää ne eivät sinne ilmestu, kun dvdmakerin käynnistää. Olin ennen tuota ekan levyn tekoa tarkistanu ladatun ohjelman Winampilla.

Mä en näistä jutuista tämän enempää ymmärrä, mutta ihmettelen, miksi se kerran onnistu? Ja tästä mulla on todisteena toi tekemäni levy...

neuvoista kiittäen,

jtorss

2.  
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu