Koneeni on Pakard Bellin kannettava tietokone ja siinä on näytönohjaimena tietääkseni "S3 Graphics Twister K + S3Hotkey". Kun laitan tietokoneen kuvan televisioon käyttäen tv-out liitäntää )s-video), kuva näkyy, mutta television reunolle jää ärsyttävät usean sentin levyiset mustat reunat. Miten saan nämä mustat reunat poistettua TV:stä. Onko tähän jotain ohjelmaa, joka tomii minun näytönohjaimellani. Olen lukenut jotain overscan:stä.
Harmi jos sinun PC kannettavassasi ei ole säätöjä tuollaiseen. Onneksi omassa Apple PowerBookissa on sellainen säätö kuin Overscan ;-) Elikkä tuo overscan toiminto on juuri sitä varten kun katsellaan elokuvia. Jos sitä ei ole niin se kone jättää mustat reunat sen takia että mikään ei jäisi pois TV ulostulosta. Esim. kun demoat käyttöjärjestelmää tai jotain Powerpoint esitystä niin olisi aika ikävää jos niistä jäisi jotain tärkeää telkkarin reunojen alle. Sinunkin koneesta voi löytyä se Overscan mutta esim. vanhassa PC kannettavassani jossa oli S3 näyttis ei löytynyt mitään Overscan asetuksia. Jos sitä ei löydy näyttöasetuksista niin sille ei voin mitään. Yksi erillinen ohjelma on kyllä tuohon olemassa mutta se sitten tukeekin vain ja ainoastaan Nvidian kortteja. No ei se kyllä ole mikään maailma tärkein ominaisuus joten ei siitä kannata yöunia menettää.
Mulla koneella sama ongelma mutta korttini on Nvidia GeForce4 MX 440. Mikähän se ko. ohjelma, millä nuo reunukset saan pois?