1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mustavalkoinen kuva

Viestiketju TV-out -ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi zahzary 20.01.2005.

  1. zahzary

    zahzary Member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli mikä neuvoksi kun kuva näkyy mustavalkoisena ja tv:n asetuksista ei saa muutettua signaalia jonka jälkeen luultavasti toimisi...koneelta pitäisi olla kaikki asetukset oikein. Ja televisio on alle vuoden vanha philips. Ehdotuksia?
     
    Viimeksi muokattu: 21.01.2005
  2.  
  3. Aragorn86

    Aragorn86 Guest

    no milläs piuhalla sä sen tv:n oot liittäny siihen koneeseen. Jos sen laittaa suoraan sillä s-videolla ni luultavasti se näkyy mustavalkoisena. siinä pitäs olla simmonen rca-kaapeli.
     
  4. zahzary

    zahzary Member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koneen päässä on 4 pinninen s-video kaapeli ja television päässä on scart liitin.
     
  5. Aragorn86

    Aragorn86 Guest

    siihen koneen taakse s-video paikkaan pitäs laittaa simmonen adapteri jossa on toisessa päässä s-video liitin ja toisessa päässä rca-liitin, ja siitä se rca-kaapeli tulee sinne telkkarin perään scarttiin. eli ei suoraan sillä s-video liittimellä.
     
  6. mooglez

    mooglez Regular member

    Liittynyt:
    19.12.2003
    Viestejä:
    120
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tällöin kuva on komposiitti signaalia, eli laadultaan se huonoin mahdollinen.

    Tutki tv:n ohjekirjaan ja katso miten saat siitä svideo moodin päälle, näin saat värit nykyisellä kytkennälläsi, ja laatu on huomattavasti parempi.
     
  7. zahzary

    zahzary Member

    Liittynyt:
    20.01.2005
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Nyt on koitettu vaihtaa signaalia s-vhs,s-video mitä kaikkia niitä olikaan mutta kaikissa näkyi kuva edelleen mustavalkoisena. :S
     
  8. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Onko näytönohjaimen asetuksista pal-lähetysmuoto päällä? Jos saat vietyä kuvan rca:lla niin koitappa sitä. Sillä näkyy yleensä värit suoraan ilman säätämistä, eikä se kuvanlaatukaan ainakaan mulla ole huono ollut. :)
     
  9. MarxX

    MarxX Member

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    mulla autto kun laitoin s-videon väliin sellasen adapterin...värit tuli.
     
  10. ripurapu

    ripurapu Member

    Liittynyt:
    30.01.2005
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    millasen adapterin oot laittanu? mulla lähtee koneelta 4 pinninen s-video joka muuttuu composiitiksi, ja mustavalkoisena näkyy. tv ei tue s-videoa ja koneelta en saa muutettua composiitiksi. ikävää.
     
  11. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla ainaki sellane 7-pin. + lattapinni johdonpätkä muuttaa rca:ksi heti koneen perästä. 4 + lattapinnisellä s-videolla ei mullakaan näkyny värillistä kuvaa.
     
  12. MarxX

    MarxX Member

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla itellä on tv:n peräs scartti jossa on svideo paikka ja rca paikat sekä sellanen keltanen plugi paikka :D en osaa sanoo hienompaa nimee....

    eliikä se adapteri on sellanen pikkunen mötikkä joka laitetaan siihen keltaseen paikkaan ja siitä sit s-video tietokoneeseen...ja hyvin näkyy värit..

    toivottavasti tosta joku sai jotain irti kun en osaa paremmin kertoo :D


    Ja mun telkkarissakaan ei ole tukea S-videolle.
     
    Viimeksi muokattu: 06.02.2005
  13. Osku87

    Osku87 Regular member

    Liittynyt:
    30.11.2004
    Viestejä:
    2,634
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Joo elikkä sulla viedään koneesta s-videona televisioon ja muutetaan television perässä ensin komposiittivideoksi ja sitten vielä viedään se muuntimella scarttiin. Yleensä se tehdään toisin päin että ensin muutetaan signaali komposiitiksi tietokoneen peräs ja sitten viedään se komposiittikaapelilla scart-sovittimen kautta tv:seen, mutta käyhän se noinkin... :)
     
  14. MarxX

    MarxX Member

    Liittynyt:
    19.01.2005
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    jep jep :D ihan sama miten tekee, kunhan lopputulokseen on tyytyväinen :p
     
  15. pitks-2b

    pitks-2b Member

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tyhmä kysymys, mut mikä ihme sen tekee et se ei näy suoraa väreissä s-videona????Ja sit miul on koneessa se s-vidi ja sit kaks niitä keltasii elikkäs vissii niit komposiittei.Onx sil nyt sit välii jos sen ottaa vaik komposiittin sit suoraa.
     
  16. topias

    topias Regular member

    Liittynyt:
    06.12.2002
    Viestejä:
    260
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Perehdy tveen ominaisuuksiin, mulla panasonic ja toimii seuraavasti. Kuva tulee av2 liitimeen komposiittina, ja värit näkyy . mut jos valitsee av2s (sama nappula 2 painallusta) niin värit hukkuu, en kyllä ole kokeillut jos tossa jälkimmäisellä näkyis värit jos piuha olis s-videolla liitetty av2s scarttiin.
     
  17. konverter

    konverter Regular member

    Liittynyt:
    20.08.2002
    Viestejä:
    655
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Tyhmä kysymys, mut mikä ihme sen tekee et se ei näy suoraa väreissä s-videona????Ja sit miul on koneessa se s-vidi ja sit kaks niitä keltasii elikkäs vissii niit komposiittei.Onx sil nyt sit välii jos sen ottaa vaik komposiittin sit suoraa"


    Ja sit sie vois ite ettii hakusella agentti nollnoll seiskan teevee out opuksen. Olix selvästi sit selitetty ja viel et söörchii vois monast yrittää ensteks eiks joo? Siel opuksessa on vissiin s-vidi ja keltaset selitetty vaikkkk kuinka hyvin. Oikeasti siel on viel isot kuvat eT snaijaa viel paremmin noi s.vidit ja kompostointi liittimet. Sit vann söörchii käyttelemään eiks jee?



    Sori oli pakko, vaikka ei mulla tuo viel ja siel slangi taivukkaan mutta päätin kokeilla.
     

Jaa tämä sivu