Mustat raidat VCD-ssä

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi evo3 07.09.2004.

1. evo3

evo3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Semmonen ongelma, oon toiminu teijän ohjeitten mukaan ku oon ripannu dvd:n (smart ripper-dvd2avi-tmpegenc.)
    Kaikki menee hyvin muuten mutta mpegiin tulee semmoset mustat raidat tms sivuille !!! Auttakaa ! Miten ne saa pois? Miksi ne tulee sinne? TMPEGEncin settingsei oon kokeillu monella eri tavalla ja TUHANSIA kertoja teidän ohjeitten mukaan=> EI TOIMI !!
    Ylhäällä ja alhaalla ne raidat ei haittaa mutta sivuilla kyllä, kun sitten on vaan pieni ruutu mistä tihrustaa...... KIITOS !

2.  
  3. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuota koitas muuttaa tmpgenc:ssä kohta

Settings-->Advanced-->Video arrange method = Full screen

siis pelkkä full screen, EI Full screen (keep aspect ratio)

jos ei tuolla palkit katoa ni neuvon lisää tekemään homman avisynthhin kautta jossa resize ym . hoidetaan ja kuva tarjotaan oikeessa koossa tmpgenc:hen jolloin kyseistä ongelmaa ei pääse syntymään, mutta koita nyt ensin tuo ylempi.

Onhan kohta Settings-->Advanced-->source aspect ratio oikein, vastaa kohteen kuvasuhdetta

tää on hieman hankalaa välillä saada skulaamaan koska DVD:n kuva on anamorfinen niin pitää hieman aina kikkailla että saa kohteeseen haluttu kuvasuhde.

4. evo3

evo3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Oon koittanu full screenit ja kaikki muutkin vaihto ehdot... Miten tota avisynthii käytetään?

5. cronos

cronos Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  6. evo3

evo3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kertokaapa sitten joku hyvä rippaus ohjelma mitä minäkin osaan käyttää....
    nim. Äo 42

Jaa tämä sivu