Eli näin yleisesti muistitikun häirinnästä. Itselläni on tästä kokemusta ja monella tutulla ollut samoja ongelmia. Muistitikun kiinnitteässe tietokoneeseen välillä se sekoaa niin, että muistitikkuun tulee tyhjästä kansioita joidenka nimet ovat jotain lukuja, muistitikulla olevat tiedostot joko vairoituvat osittain tai häviävät kokonaan. Itse olen kuullut, että kun kuljettaa paljon muistitikkua mukanaan saattaa siihen iskeä magneettihäirintää (ilmeisesti näiden kadulla olevien sähkötolppien takia?). Sormien rasva ilmeisesti voi myös aiheuttaa jotain lukukelvottomuutta, mutta se on ilmeisesti lähinnä muistikorteissa sillä niissä se kontaktipinta on enemmän esillä, kun taas muistitikussa piilossa (http://fi.wikipedia.org/wiki/Muistikortti). Onko siis turvallista käyttää muistitikkua ns. "matka kovalevynä" vai pelkkänä pikaisena tiedon siirtäjänä (eli ei jätä niinkään tiedostoja hautumaan pitkiksi ajoiksi muistitikulle. Vai pitääkö tosiaan suorittaa aina varmuuskopiointi omalle tietokoneelle tai levylle. Vai pitäiskö alkaa käyttämään muistikorttia? (luulisin kyllä, että tämä magneettihäirintä on myös mahdollinen muistikortissa) Ideoita, mielipiteitä ja yleistä keskustelua! ADD: Unohdin kertoa, että ne oudot kansiot jotka ilmestyivät tyhjästä, niin niitä ei pysty poistamaan ainakaan tavallisella tavalla muistitikusta. Onko ideoita miten muistitikun saisi täysin puhtaaksi?
Aikamoista huuhaata, sanon minä. Epäilen että tikkusi on vain tullut tien päähän. Osta uusi tikku. Kyllä mulla ihan hyvin tikut on kestänyt. Formatoimalla tikun?
Sähkötolppien magnettikenttä ei mitään tee. eikä muutkaan magneetit. Data ei ole magneettisesti talletettua. http://www.pcworld.com/article/116572/busting_the_biggest_pc_myths.html Suoraan elektroneihin vaikuttava jättimagnetti? "A magnet powerful enough to disturb the electrons in flash would be powerful enough to suck the iron out of your blood cells," Onko se tikku ollut MACiin kytketty? Se jostain tajuttomasta syystä luo piilotidostoja ja kansioita, kryptistä, jokaisesta tiedostosta minkä on nähnyt kun jonkun kansion selaa auki.