1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

musiikin teko

Viestiketju Keskustelua musiikkiohjelmista -osiossa. Ketjun avasi megazone 18.06.2005.

  1. megazone

    megazone Guest

    Kun minulla on semmoinen ongelma että haluisin tehdä musiikkia koneella.....Niin mikä ohjelma olisi hyvä??pikaista vastausta!!!!
     
  2.  
  3. megazone

    megazone Guest

    sellainen ilmainen....ku ei viittis ostaa...Mulla oli jammer professional...mutta sillä ei voinut tallentraa kappaleitani.
     
  4. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  5. megazone

    megazone Guest

    mä osasin sillä ensimmäisella tehä mutta en löytäny tosta alemmasta mistä ladata.Tai sit jos vois kaapata jollai ohjelmalla tosta ekasta ohjelmasta.
     
  6. megazone

    megazone Guest

    en saanu millää toimimaa tota buzz ohjelmaa...Ihan sairaan vaikeeta
     
  7. Erkkimon

    Erkkimon Active member

    Liittynyt:
    26.01.2005
    Viestejä:
    1,164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Mä ainaki tein ite niin, että laitoin synan äänikorttiin kiinni ja äänittelin raitoja Audacityllä. Nuo ilmaiset musiikinteko-ohjelmat oli mun mielestä niin kädestä, ettei niitä voinu käyttää. Tai ehkä vaan en osannu.
     
  8. nrautava

    nrautava Guest

    to [bold]megazone:[/bold]
    Rupea käyttämään tota muokkaus toimintoa [​IMG]

    Ja tiedoksi että kunnon ohjelmat maksaa ja ne tarvitsee paljon harjottelua/käyttöä että osaat tehdä niillä jotain...

    Alottelijoille:
    Fruity Loops
    Reason

    Osaajille:
    MBox + Pro Tools (Digidesign)
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.10.2005
  9. c_monkey

    c_monkey Member

    Liittynyt:
    19.06.2005
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Jos ilmaiseksi pitää musiikkia tehdä, niin trackerit ovat ovat loistavia siihen tarkoitukseen. Esimerkiksi Skale Tracker, http://www.skale.org/ .
    Aloitus kynnys on melko korkea, mutta niin taitaa olla kaikissa musa ohjelmissa.

    Jos sulla on käytössä 98/me windows, niin Pro tools free saattaisi myös olla hyvä vaihtoehto.
    http://www.digidesign.com/ptfree/

    Jos on äänikortin vaihto lähiaikoina edessä, niin niiden mukana tulee usein kevennettyjä versioita mm. Cubasesta. Näistä löytyy tuki VST instrumenteille. Ilmaisia VST instrumenttejä löytyy netistä vaikka kuinka ja niistä osa on jopa hyviä. VST-instrumenttejä ym. löytyy täältä. http://www.kvraudio.com/

    Linuxille löytyy mm. Rosegarden. http://www.rosegardenmusic.com/
    Kuulemma hyvä vaihtoehto kaupallisille ohjelmille, itse en ole tätä kokeillut.

    Kaikkenlaisia ohjelmia kannattaa kokeilla. Jollakin ohjelmalla oma musikaalisuus tulee paremmin esille kuin toisella.
     
  10. Skedeejä

    Skedeejä Regular member

    Liittynyt:
    26.07.2004
    Viestejä:
    422
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvä Tracker on myös MadTracker. Siinä toimii myös VST instrumentit. Ainoa huonopuoli on, että siinä exporttaus on poistettu, mutta saahan sen kun vaikka ääninauhurilla nauhottelee biisin waveksi.
    http://www.madtracker.org/main.php
     
  11. Crystal|

    Crystal| Member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tota joo, mä haluaisin löytää jonku hyvän ohjelman, mut noista enkun kíelisistä ei oikee oo hyötyä vaikka ne olis kuin hyviä ku oon ihan surkee enkussa.. eli onko olemas jotai iha hyvää suomen kielistä ohjelmaa olemassa? mielellään jotai ladattavaa??
     
  12. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Audacity on myös suomeksi, mutta sillä musiikin tekeminen voi olla hiukan hankalaa ilman ulkopuolista apua (esim. midisyntikka kaveriksi).
     
  13. Crystal|

    Crystal| Member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    höh... eikä sitten muita ole?
     
  14. nrautava

    nrautava Guest

    No sehän riippuu siitä paljonko olet valmis maksamaan...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.10.2005
  15. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  16. Crystal|

    Crystal| Member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mielellään ensin lataisin sen ja kokeilisin, jos ei ohjelma miellytä ni ei ainakaan tulisi ostettua ihan turhaan,
    mut kiitti linkistä agent_007, käyn katsomassa kun pääsen kotiin koneelle :)
     
  17. Crystal|

    Crystal| Member

    Liittynyt:
    06.09.2005
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    voi näätä! nyt kun sain VIHDOIN ladattua ohjelman mistä edes tajuan jotain huomaan ettei ääniä kuulu vaikka kuinka pistäsin volumea lisää, tää kannettava selvästi nyt vittuilee mulle...
     
  18. nrautava

    nrautava Guest

    Siis jos musaa ajattelin väännellä kunnolla niin kunnon äänikortti ja iso näyttö (ei ihan kannettavan näyttö riitä kaikille tarvittaville asioille)...
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 11.10.2005
  19. kolmedee

    kolmedee Member

    Liittynyt:
    03.08.2005
    Viestejä:
    44
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Aloittelijalle Reason? Joopa joo... Tuosta ohjelmasta ei aloittelija saa yhtään mitään järkevää irti, ääntä saa helposti tulemaan, mutta ominaisuudet riittävät kyllä ihan ammattimaiseenkin käyttöön: esim. Prodigyn Liam Howlett väänsi kyseisellä softalla lähes kaikki biitit bassoja lukuunottamatta uusimmalle levylleen.
     
  20. alanato

    alanato Member

    Liittynyt:
    05.10.2005
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aloittelijat:

    -Fruity Loops (kohtuu helppo ohjelma)
    -kaiken maailman träkkeriohjelmat, esim. fast tracker, acid tracker jne jne. (ite alotin aikoinaan fast trackerilla, voih sitä träkkerihelvettiaikaa :) )

    Kokeneemmat:

    -Reason

    ei muista nuita vaikeempikäyttösiä ohjelmia enempää :D
     
  21. nrautava

    nrautava Guest

    @alanato

    Kai huomasit että tän ketjun edellinen viesti oli lähetetty 7. syyskuuta?

    Ja noi sun antamat softat on jo mainittu...
     

Jaa tämä sivu