Tietäiskö kukaan miten kappaleisiin sais "jykevämmät" basso äänet? Jos joku tietää jonkun hyvän ohjelman kertokaa ihmeessä!
Itse käytän musiikin editointiin SoundForge nimistä ohjelmaa.. Mutta olettaisin olevan hyviä ilmaisiakin ohjelmia? Itse en kyllä niitä kylläkään tiedä..
Useimmissa laadukkaissa toisto ohjelmissa on equalisaattori jo itsessään. sitä kun opetelee käyttämään, niin biisit saa aivan eri kuuloisiksi (sillä voi myös pilata biisin, jos säätää huonosti, mut yleensä sen saa pois päältä) Samoin jos äänen toisto laitteisto ei ole riittävä, niin kappaleet suurella bassolla kuulostavat kauheilta.
kuten Danshaku sanoi niin esim winampista löytyy tuo equalizer ja itselläni on ilmeisesti äänikortin ajureita asennatteassa tullut tuo joku Audio configuration, pistetään vaikka kuva noista ääniasetuksista: edit. itselläni on juuri tuo basso laitettu
Kun tilasin nykyisen tietsikan kerroin toimittajalle että sillä myös tullaan korvaamaan "olohuoneen stereot". Laittoivat koneeseen Soundblaster Live 5.1-kortin ja Creativen 5.1 kaiutinsarjan. Softan (1by1, Jet Audio, Quintessential) ekvalisaattori, äänikortin säädöt(Surround Mixer)ja subwooferin käsisäätö luo kerrostaloasuntoon täysin riittävät äänet erityyppisille musiikkilajeille.
Ai.. Mä luulin että doomdead haki ohjelmaa jolla kappaleita voisi muokata paremmat bassot ja polttaa sit vaikka cd:lle..
Audacity ? http://fin.afterdawn.com/ohjelmat/audio_ohjelmat/muut_musiikkiohjelmat/audacity.cfm http://audacity.sourceforge.net/help/documentation
Sitä vaan meinaann, että korostettu basso ei koskaan ole parempi. equn 0-taso on aina se paras taso ja sitten mennään miinukselle jos tarvetta. Ei koskaan yli nollan jos hyvää ääntä haetaan. Hyvä ääni tulee hyvästä (eli ei liikaa pakatusta) musiikista, hyvästä ohjelmalähteestä, riittävästä vahvistintehosta ja hyvistä puhujista.
Jos ääni ei kuulosta hyvältä, millään ohjelmalähteellä on paras mennä kauppaa ja ostaa paremmat lelut. Ei sitä EQ:lla korjata. Ja tietokoneen muovipurkeista ei saa koskaan kunnon ääntä. Mun 80 W Yamaha:n vahvari painaa reilut 10 kg ja kaupat väittää, että jostain muovipurkista saa vastaavia tehoja.... Isommilla tehoilla vahvari käy ihan huoneen lämmittimestä. Jos haluaa kunnon bassoa pitää löytyä myös tehoa, jolla saa huonekalut liikkeelle.
Ite jos tahdon kuunnella semi bassoilla nii kuuntelen mun creativen 5.1kkösillä... jos tahtoo PALJON bassoa nii sillon laitan mun jvc gettoblasterin kiinni koneesee siitä kyl lähtee... (enemmä ku tarpeeks) vois kyl joskus ostaa iha kunnon subit
On niitä hyviäkin muovipurkkeja. Ehkä parhaat ovat http://www.genelec.fi/ht/tuotteet/8020a/8020a.php genelec halvin malli. tehoa jotain 20 W. harmi kun säröä ei mainittu varmaan jotain 0,0?% koko kuuloalueella. Seuraavat mallit 8030A tai 8040A ei kyllä anna paljoa toivomisen varaa. Kyllä Prisman purkkeja parempia kovaäänisiä löytyy.
Joo siis löytyyhän niitä kajareita vaikka millasii jos on rahaa laittaa mut ite halusin vähän paremmat kun noin euron 2 watin särisevät tai jotku stunt kajarit mitkä onkaa..
Ei kait ne genelecin purkit muovipurkkeja ole. Alumiini / metalliseos niissä oli ulkokuorena kun viimeksi tarkistin.
On Genelecillä kyllä ollut muovikuorisiakin malleja, mutta nuo linkit pöntöt ovat tosiaan metallipintaiset. Ja vähän "luukuttamalla" kajeissa särö kasvaa kyllä äkkiä prosenttiin tai ylikin, aktiivikaapeissa asia voi tietysti olla paremmin hallinnassa, kun vahvari, suotimet ja suojaukset on mahdollista räätälöidä elementeille sopivimmaksi. Melko suurikaan harmoninen särö ei toisaalta kuulosta useimpien korvaan kovin pahalta.