Aluksi todetaan, että olen DVD-puolella noob, mutta divx/xvid puolella homma sujuu. Olen nyt pari päivää etsiskellyt apua tähän lukemalla vanhoja viestejä. Täältä AD_sta ja muilta suomalaisilta sivuilta löytyy hyviä oppaita, mutta ne on yleensä vain single PGC -leffoille tai sitten niissä poistetaan menut ja extrat. Kyseessä on Jacques Tatin: Riemuloma Rivieralla. Menut eivät vie kuin ~20 Mb. Haluan säilyttää menut ja exstrat, koska extroina on 3 kpl Tatin harvinaisia lyhytelokuvia. Ymmärrän, että tämän voisi tehdä esim. DVD-Shrinkillä, mutta haluan pakata leffan ja extra-lyhytelokuvat CCE:llä mahdollisimman hyvän laadun vuoksi. Toivomuksena olisi vielä, että extroja pakattaisiin suuremmalla prosentilla kuin itse elokuvaa.(Siis extrojen prosentti esim. 65%/leffa ja itse elokuvaa esim. 80 %.) Rakenne on seuraava: VTS_01 | |-PGC 1 [01:23:12] <ITSE ELOKUVA> 3,774 Mb |-PGC 2 [00:00:00] |-PGC 3 [00:26:31] <1.LYHYTELOKUVA> 1012 Mb |-PGC 4 [00:11:54] <2.> 453 Mb |-PGC 5 [00:14:26] <3.> 550 Mb |-PGC 6 [00:00:00] Jokaisessa vain suomi subit ja alkup. AC3(2ch) ääniraita(Ranska). video_ts.bup video_ts.ifo video_ts.vob vts_01_0.bup vts_01_0.ifo vts_01_0.vob vts_01_1.vob vts_01_2.vob vts_01_3.vob vts_01_4.vob vts_01_5.vob vts_01_6.vob Mitenkähän tässä kannattaisi ruveta etenemään? Rippaan jokaisen PGC:n erikseen DVD Decrypterillä eri kansioihin => pakkaan jokaisen erikseen CCE:llä. Saisikohan niitä enää mitenkähän alkuperäisen DVD-muotoon, jotta menut toimisi?
Selailin lisää ja eksyin Doom9 -sivulle. Sieltä löysin artikkelin DVDLab:sta. Artikkelia silmäiltyäni luulen, että sillä voisi lähteä kokoamaan. Pitkä ja kivinen tie kieltämättä, mutta yritetään. Auttaa saa edelleen.
DVD-Rebuilder olisi tässä mielestäni sopivin vaihtoehto. se käyttää CCE:tä pakkaukseen ja menut pysyvät ennallaan. multianglet siinä ei toimi, mutta tuskin tuossa niitä onkaan.
DVD Rebuilderilla oon yrittänyt, mutta koska video ja extrat on yhdessä VTS:ssä vaikkakin eri PGC:eissä, se pakkaa leffan ja extrat yhteen pötkyyn. Tai niin ainakin mulla kävi, teinkö sitten jotain väärin.
DVDMaestro:lla onnistuu tuo homma. Itse ainakin tekisin näin: 1) Paloisin filmin erilleen Extroista(Demux) DVDDecrypterillä. 2) Demuksataan muutkin raidat eli lisät. 3) Pakkailut CCE:llä 4) Menu palasiksi kanssa. 5) ChapterExtractor tai Ifoupdate saat chapteri positiot ulos 7) SubRip:llä saat tekstit ulos 8) Kaikki sälä Maestroon. 9) Luot elokuvaraidat ja asettelet kuvasuhteen kohilleen. 10) Luot menut ja mäppäilet linkit kohilleen 11) Ääniraitojen/subien asettamista varten luon command sekut 12) Compailaat ja avot toimiva jälleen. Ekalla kertaa voi meinata mennä hermot, mutta kun rutiinia tulee niin nopea homma. Tuon rakenteen tekee valmiikkisi CCE:n touhutessa omiaan.
kiitoksia bloc ja gogo_78 neuvoista. Sain tehtyä ko. homman DVDLab:lla. Ilmeisesti suosittelemasi Maestro on saman genren ohjelma. DVD -Decrypterillä rippasin jokaisen PGC:n erikseen omaan kansioon. VobEditillä demuxasin äänet ja subit. Käytin DCD2AVIa, VFAPIconvEN ja CCE SP:tä pakkaamaan jokaista. Extroja pakkasin suuremalla ratiolla kuin itse leffaa. DVDLabin kanssa vähän painin, mutta valmista tuli. Ohjelnman manuaali on hyödyllinen ja kannattaa tsekata Doom9 -saitin quide.