Elikkäs koneeni F-S amilo 1650G-11, suht ok peli meikän mielestä mutta onhan niitä perempiakin varmaan mutta ei ole tarkoitus käyttää miljoonia centtejä tietokoneeseen, mutta haluaisin lisätä myllyyn vähän muistia mutta en tiedä miten se onnistuu?? mitä muistia? onko asennus hankala? kannattaako viedä liikkeeseen? jos ei mistä saisi oikeaa muistia? sen verran tiedän että koneessa on 512mb muistia kahdella eri kammalla.... Kiitos kaikille vastanneille etukäteen
kannattavampaa viedä se kannetta liikkeeseen kuin itse ruveta sitä aukomaan kun kannettavissa on aikas paljon ruuveja ja muuta pientä osaa.
Pyh. Ei todellakaan mihinkään liikkeeseen kannata viedä muistin lisäyksen takia. Muistin lisäystä varten ei koko kuoria tarvitse irrottaa, vaan kannettavan pohjassa on parilla ruuvilla kiinni oleva pienempi luukku, jonka alta muistikammat löytyvät. Tuohon menevä muisti taitaa olla SO-DIMM DDR 333MHZ PC2700 200-pin -tyyppistä. (En mene 100% takuuseen tuosta!) Eli vaihda vaikka toinen niistä 256MB:n kammoista 1GB:n tuollaiseen niin saat 1280MB, jolla tällä hetkellä pärjää jo mukavasti.
Jo ei tuollaisen takia kannata liikkeeseen asti konetta ruveta raahaamaan. Läppäristä riippuen ne muistit voivat olla pohjassa, tai näppäimistön alla. Jos ne ovat pohjassa, niin ei tarvitse muuta kun ruuvata läppä irti ja laittaa muistit sisään. Jos ne ovat näpäimistön alla, niin siinä joutuu jo hiukan enemmän näkemään vaivaa, mutta ei sekään mitään hankalaa ole, jos järkeä osaa käyttää.
itse tutustuin jokin aika itten kannettavan muisteihin..ja laitoin kaverin kannettavaan muistit..eli ei se vaikeeta ole itse laittaa kuhan ottaa vaa pohjasta luukun auki ja aika monissa on heti muistit näkyvissä..eli aikaa mulla meni semmonen 5min..eli helppo homma