1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Muistien näkyvyys

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Pro-C 19.08.2004.

  1. Pro-C

    Pro-C Guest

    Tässä nyt päivitellyt erästä konetta muistien osalta, mutta jostain syystä kone ei suostu lukemaan *dataa* kuin toisesta kammasta.
    Emolevy: Asus A7V8-MX (tukee 2Gb muisti, 2 muistislottia emolla)
    Alkutilanne: Kinsgton DDR-333 256MB cl2.5 kiinni
    Lisäys: A-Data DDR-400 cl2 256MB

    Sandra lukee A-Datan olevan ainoastaan kiinni ja toisen muistislotin väittää olevan tyhjä. Sama ilmiö, jos kampojen paikat vaihtaa. Kone toimii molemmilla kammoilla pelkästään, joten muisteissa ei vika.
    ??
     
  2.  
  3. ResoNas

    ResoNas Guest

    No ei kait tuo ole ihme, kun kun toinen kammoista on pc-3200 ja toinen pc-2700. Molemmissa pitäisi olla sama väylänopeus. Ei ainakaan minun tietääkseni yksittäisen kamman väylänopeutta pysty laskemaan biosin kautta. Ja kannattaa aina ostaa samanmerkkisiä kampoja koneeseen, ettei tulisi yhteensopivuusongelmia.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 19.08.2004
  4. Pro-C

    Pro-C Guest

    Öhhh..No eiköhän kuitenkin mene alimman muistin mukaan, joten muistin väylätaajuuksien ero ei selitä ongelmaa. Lisäksi olen käyttänyt vierellä toista täysin identtistä kingstonia ja tällöin kone ei toiminut lainkaan. Ei ymmärrä, ei ymmärrä...
     
  5. ResoNas

    ResoNas Guest

    No ei ainakaan mulla kone toiminu, kun joskus muinoin kokeilin laittaa 100-väylästä muistia 133 viereen. Sulla on joko emo paskana tai sitten muistiajoitukset/-voltit päin peetä.
     
  6. Tarmo78

    Tarmo78 Regular member

    Liittynyt:
    04.07.2003
    Viestejä:
    610
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minulla on ollut EpoX:in lankussa samanaikaisesti 266, 333 ja 400 Mhz muisteja ja hyvin toimi. Kaikki oli kuitenkin luonnollisesti 266Mhz, eli alimman mukaan mentiin.
     
  7. smirk

    smirk Regular member

    Liittynyt:
    17.03.2004
    Viestejä:
    237
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joissakin emoissa nuo pitää käsittääkseni säätää itse joten BIOS:sia tutkimaan...

    Eli katoppa löytääkö kun oot tarkastanut kummankin muistin toimivan 333MHz taajuudella ja CL2.5.
    Jos ei niin tuossa vaikuttaisi olevan jotain vikaa.

    Kokeile mahdollisuuksien mukaan eri muistikampoja joko toisen noista parina tai yksitellen eri kampoja...
     
  8. tatemus

    tatemus Regular member

    Liittynyt:
    20.05.2004
    Viestejä:
    212
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    tuli vielä mieleen että onko 2vai3 muistipaikkaa?
    voihan olla että manuaali kertoo paikkojen järjestyksen(eli ei välttämättä vierekkäin jos on kolme paikkaa)
    mutta viisaammat valistakoon
     
  9. Pro-C

    Pro-C Guest

    Smirk: Todettu ja toimivaksi siltä osalta koettu. Lisäksi noista muistikokeiluistani myös kirjoitin pariinkin otteeseen.

    tatemus: Kuten ensimmäisestä viestistä käy ilmi, niin 2 muistipaikkaa

    Edit Of All:
    -Molemmat kammat toimivat parina ja yksitellen, järjestyksestä huolimatta
    -Molemmat muistislotit toimivat
    -Bios-säädöt vaikuttaisivat olevan ok
    _X_X_X_X_X_[small]Nokia 6600 / Athlon 64 3200+, 1Gb 400ddr ja Radeon 9800 Pro[/small]
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 20.08.2004

Jaa tämä sivu