Muisti ongelma

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi teemuco 20.05.2005.

1. teemuco

teemuco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelmanani on muistien toimimattomuus. Tai muistit toimivat varmaan, kun koneeni käynnistyy, mutta ei suostu windowsia käynnistämään. Emolevynä minulla on Asuksen A7V600-X ja muistit KVR400X64C3/512, kone käynnistyy, mutta kun windowsia yritetään ladata niin ei mitään tapahdu tai sitten näyttöä tulee koristelemaan sininen ruutu. Muisteja kokeiltu joka kohtaan ja BIOSia tiiraillut myös olen. Kahdella kammalla ei siis toimi, mutta yhdellä kyllä. Käyttöjärjestelmänäni on tuo Windows XP SP2. Onko Teillä viisaammilla minkäänlaista tietoa tästä asiasta? Jostain olen kyllä nähnyt ettei kyseisellä muistilla tueta kuin 1 muisti kampaa, joten olisiko siinä vika. Mutta miten ihmeessä sitten olisi mahdollista saada tuo 2Gb täyteen noilla 400Mhz muisteilla, jos ei tue kuin yhtä kampaa, ihmettelen vain..

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Millä väylätaajuudella muisteja ajat?
    memtest86+:lla testannut muistien yhtäaikaista toimivuutta?

4. teemuco

teemuco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Automaatilla BIOSissa nuo väyläasetukset ovat, mutta kaikilla kokeillut olen. Ja memtest86:lla olen testannut ja suunnilleen puolessa välissä alkaa virheitä tulemaan oikein urakalla. Tuntuu ettei nuo muistit oikein sopisi yhteen mutta kun on saman valmistajan ja samanlaiset niin sitä hiukan ihmettelen.

5. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Oletko kokeillut löysätä noita muistien CAS, RAS ja jne arvoja?

Jaa tämä sivu