muisti ei voi olla "written"

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi mrsamara 11.03.2004.

1. mrsamara

mrsamara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ongelma on se, että kun asennan divx 5 codekin ja yritän käydä rekisteröimään sitä eli manual registration klikkaan niin näyttöön tulee ilmoitus muisti ei voi olla "written". Aikaisemmin toimi aivan moitteettomasti, mutta ongelma ilmestyi sen jälkeen kun asensin raid-kortin,tv-kortin ja kaveri tweakkasi mun konetta. Tweakit on uninstalloitu ja raid-kortti jo myyty, koska ei poltot enää onnistunut kun asensi raid-kortin. Olen nollannut biossin, formatoinut kovalevyn ja asentanut Wintoosa XP:n uusiks mutta mikään ei auta. HELP ME!!

2.  
  3. Helvet

Helvet Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko musiti vaihdettu tai lisätty viime aikoina.
    Mulla ilmeni samanlaisia ongelmia väärän tyyppisen muistin kanssa.

4. m77

m77 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuulostaa siltä että muisti on mennyt tossa konetta säädellessä. Se virheilmoitus (ellei tuo otsikko ole vitsi) on ilmeisesti memory can't be written eli muistiin ei voida kirjoittaa.

5. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten musta tuntuu et oot hakenu kräkin sun aikasempaas divx:n ja nyt oot hakenu uuden divx:n ja kun koitat rekisteröidä sitä niin vanha "rekisteröinti" on jäänyt kummittelemaan ?

6. mrsamara

mrsamara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin...Ensinnäkin olen formatoinut kovon, eli aloittanut ihan alusta, sitt asentanu käyttisen enkä koettanut entisen divx 5 codecin tilalle vaihtaa esim. uudempaa versioo codecista eli siellä kovolla ei varmasti ole edellisestä (samasta, ennen formatointia)divx 5 codecista mitään rekisterimerkintöjä. Muistia ei ole lisätty ei vaihdettu, muuten kun kokeilumielessä toiseen muistipaikkaan, mutt sama errori. Eikös se memory can´t be written oo sama kun muisti ei voi olla written, mutt suomeks...ainakii mun lyhyellä enkulla, ku tää on suomi XP niin siten se sen ainakin ilmoittaa. Jos muisti olis rikki niin ei kai tää kone ees pyöris, kun on vaan yks 256 muistipalikka ja kaikki ohjelmat pelaa (yli 50) ja enkoodauskin (xvidin) tekeminen ja elokuvatkii näkyy sillä divx 5 codecilla, mutt kun sitä ei saa rekisteröityy (kuten ennen)niin sillä ei pysty enkoodaamaan. Mikä vaan tuo lie, se kummittelee vaan tossa divx 5 rekisteröinnissä!!!

7. mrsamara

mrsamara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin ja sitt unohtu mainita ett kone buuttailee itsekseen vaikka on ihan "lepotilassa" (vain oDC päällä...suoritinkäyttö n.2%)....sitäkään se ei tehnyt ennen. Kaikki tämä eka tekstissä kertomani jälkeen alkanut tapahtumaan.

8. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jaah, oli vaan villi veikkaus :)

Mahiksia lainata kavereilta(?) muistii päiväksi pariksi nähdäksesi tekeekö vielä samaa ?

9. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    juu.. muisti vialta vaikuttas..

10. mrsamara

mrsamara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin unohdin tuossa mainita kun kone buuttailee itekseen, ett sen jälkeen kun kone käynnistyy uudelleen tulee ilmotus ett järjestelmä on palautunut vakavastasta virheestä. Joo kyllä minäkin nyt tuon muistin puolesta uskoisin vian johtuvan ja meinasin ostaa 512 ddr muistia uutta ihan pikapuolin kun se on kuitenkin nopeempaa ja halvempaa kuin nykyinen käytössä oleva 256 sdram ja kerran emolla on muistipaikat ddr:llekin, mutta nyt herää uusi kysymys eli toimiiko 512Mb 400 MHz muisti mun emolla (AsRock K7VT2), kun en haluais ostaa 266 Mhz (mitä ilmeisesti tää emo käyttää, en oo varma), koska meinaan ostaa piakkoin myös "Raid-emon" jossa on nopeempi muistiväylä, koska en saanut erillistä raid-korttia toimiman, kuten ekassa tekstissä kerroin. Jos jollain ois tietoo niin olisinpa kiitolllinen!!

11. Helvet

Helvet Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    400 MHz toimii, voidaan käyttää hitaamilla asetuksilla vaikka emo ei 400 MHz nopeutta tuntisi.

12. mrsamara

mrsamara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    OK...Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista. Jos jollain on vielä jotain aiheeseen liittyvää tietoa, niin antaa tulla vaan. Haluaisin vielä tuosta XP:n tweakkaamisesta tietää ett voiko se tosiaan tuhota tai vaurioittaa muistia. Siitä tämä koko hässäkkä kyllä sai varmaan alkunsa, siinähän muutellaan (tietääkseni) muistin ym. asetuksia.

13. joojoo74

joojoo74 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla oli powerissa vikaa ,kun buuttaili samalla tapaa. Ja joutu aina välillä raplaamaan pääkytkintä ,että lähti käyntiin.
    Tulee tota muisti ilmoa täälläkin aina välillä.
    T:AsRock k7vm2 512mb 400mhz ddr

14. mrsamara

mrsamara Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No mulla tuskin on powerissa vikaan kun se on kuukauden vanha 450 Wattinen poweri ett pitäs virran riittää! Prossu on Amd Athlon 2400+ mutt siinä on kyllä lämmöt aika korkeella (55 astetta) ett voiskohan se sen takia buuttailla!

Jaa tämä sivu