Ei ole niinkään väliä. Tai vuoden päästä 2Gb saattaa olla liian vähän, joten ehkä tuo 4Gb on parempi sijoitus tulevaan. Enemmänkin nopeus: Kannattaa ostaa vähintään 800MHz (DDR2) muistia, ellei nopeampaa.
Jossain luki, että 32-bittisessä voi olla vain 2gb muistia? Mitä pitäisi tehdä, että 4gb toimisi. Tiedän, että siitä on jo topicci, mutta voisiko joku kertoa sen tiivistettynä.
32 bittisessä windowsissa voi olla vaikka miten paljon muistia, windows tunnistaa ja käyttää hyödyksi 3-4 gigaa siitä.
Kaksi viestiä peräkkäin ei nopeuta vastaamista. PeteTK tarkoitti luultavasti tätä, että XP:n saa fixattua käyttämään yhteen sovellukseen 3gt muistia. Itse en tosin muista, miten tämä tehtiin. Itse 32bittinen järjestelmä pitäisi tukea 4gt muistia.
suosittelisin 2gt kun sen saisi toimimaan dual channussa ja vasta parin vuoden päästä tarvii 4gt peleihin
Kai 4gt:kin saa toimimaan Dual Channelissa, jos ostaa 2x2gt palikkaa? Ja siis 32-bittisessä Vistassa toimii 4gt ongelmitta?
hmm.. mitä toi meinaa et muistit dual channus? tilasin koneeseen uudet muistit (buffalon 2x 1G 667mhz) et ... voisko joku valaista
Noi sun muistit pitäisi toimia dual channelissa eli jos on muistia (muistikampoja) parillinen määrä (eli sulla on 2x1gb).
joo, ei tarvitse säätää mitään. Kun muisti toimii dual channilissa, niin muisti toimii nopeammin kuin silloin kun dual channel ei toimi (on pariton määrä esim. 1 GB:n + 512 KB:n kammat tai 1GB:n + 1GB:n + 1GB:n kammat kuten mulla on ja mulla dual channel ei toimi, mutta jos hommaisin 1GB:n muistikamman lisää, niin dual channel toimisi)
Hei. Olen itsekkin ostamassa lisää muistia ja kun emolevyn manuaalissa sanotaan että tukee 400/533Mhz ddr2 muisteja, niin voinko laittaa emoon kiinni vaikka 800 mhz ddr2 muistipalikan niin että se vielä toimiikin?
hmm.. en oo nyt ihan varma mut mun käsityksen mukaan tollases tapauksessa se emo vaan laskee muistien nopeudet sillai et ne muistit sit kai toimii tolla 533mhz nopeudella... etää ehkä toimii.. odottele et joku viisaampi vastaa :'D