mtv kanavapaketti

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi kane_k 05.10.2007.

  1. kane_k

    kane_k Member

    Liittynyt:
    07.03.2006
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ajattelinpa tehdä pienen gallupin häiritseekö MTV kanavapaketin huono laatu (joka tuntuu huononevan kokoajan lisää) muitakin?

    On se vaan niin mukava maksaa kanavapaketista jossa vilisee nyrkinkokoiset pikselit!

    Varsinkin SubTV Juniorin kuvanlaatu on viime päivinä ollut ala-arvoista, vähänkin liikettä niin ihan palikkaa koko kuva ja 30min mittaisessa tallennuksessa tiedostokooksi tulee jotain 500 ja 600 megan väliltä. Muilta kanavilta (ei MTV paketin kanavat) kun nauhoittaa 30min mittaisen pätkän tiedostokoko on yleensä jotain 1.1 gigaa, ja se on huomattava ero!

    edit: Vaikka itse olenkin kaapelinvarressa niin liekö sattumaa, mutta jotenkin tuntuu että noiden kanavien kuvanlaatu rupesi heikkenemään niihin aikoihin kun E nippu aloitti lähetykset antennissa..
     
    Viimeksi muokattu: 05.10.2007
  2.  
  3. kane_k

    kane_k Member

    Liittynyt:
    07.03.2006
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    tuo palikoituminen on aikalailla ohjelmakohtaista mutta tässä pari shottia mitä se pahimmoillaan on.

    ruvennut mietityttään että kannattaako tuollaisista kanavista edes maksaa prkl.

    Shotti
    Shotti 2

    nämä siis näpsäisty raaka .ts filusta.
     
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,847
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Epäilen, että tuo pikselöityminen johtuu heikosta antennisignaalista.
     
  5. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei johdu.Minua ainakin häiritsee myös digiTV:n huono kuvanlaata.Tuo pikselöityminen korostuu nopeasti liikkuvassa kuvassa esim. formuloita katseltaessa kuva on välillä todella surkeata.Tv:n digi illassa asiantuntija jo sanoi että Suomessa Tv lähetyksiä lähetetään aivan liian pienellä "bittivirralla" (tai mikä lie se sana olikaan" Canal+ ilmoitti myös ettei heille kelpaa Suomen digiTV:n kuvanlaatu.
     
  6. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,847
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    No, jos olet noin varma, katsele sitten pikselöitynyttä kuvaa. Jos signaali on hyvä, sitä ei esiinny.
     
  7. toope

    toope Regular member

    Liittynyt:
    28.04.2004
    Viestejä:
    595
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kiitoksia vinkistä.Mulla on signaali täydet 100% ja signaalin laatu myös
    täydet 100%.Toki huonolla signaalilla kuva hajoaa mutta on ihan yleisessä tiedossa että digi kuva pikselöityy.Pakkohan sitä on katsella pikselöityvää kuvaa kun sille ei itse mahda mitään.Alhainen bittivirta aiheuttaa kuvan pikselöitymisen ei signaalin voimakkuus.Huonon kuvanlaadun erottaa hyvin kun sitä katselee 52 tuumasesta telkkarista.IlmoPJ:n olisi pitänyt olla tuolla telkkarissa kun tätä asiaa käsiteltiin hänen tiedoillaan olisi kaikki ongelmat jo ratkaistu.

    Lainaus viisaammilta:
    "Kun samaan kanavanippuun ängetään liian monta kanavaa (esim. enemmän kuin neljä), niin ne syövät toisiltaan kanavanipulle määriteltyä bittivirtaa, eli se tietää kuvan laadun heikkenemistä."
     
    Viimeksi muokattu: 12.10.2007
  8. lhotse

    lhotse Member

    Liittynyt:
    25.09.2006
    Viestejä:
    25
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minkä kokoisesta ruudusta Ilmopj katselee lähetyksiä ?
     
  9. kane_k

    kane_k Member

    Liittynyt:
    07.03.2006
    Viestejä:
    88
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minä en, sillä boksin mukaan signaalin laatu on aina 100% ja vahvuus karvan alle 100%
     
  10. phasan

    phasan Member

    Liittynyt:
    16.10.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kane_k!
    Aloititpa hyvän gallupin! Suomalaisille kun tuntuu kelpaavan mikä vaan.. on ostettu digi-boxi ja kuvaa kehutaan, niin onhan sen oltava hyvä! Minulla on samanlaista pixelöitymistä ja soitin Plus-TV:n tekniseen. Ikuisuuksien odottelun jälkeen sain vakiovastauksen: "Boottaa boxi, varsinainen tekninen tuki on niin varattu, ettei ne ehdi puhelimeen, mutta boottausta voi aina yrittää." Ottivat puhelinnumeron ylös ja lupasivat että minulle soitetaan sieltä tekniseltä puolelta vielä samana iltana.. Arvatkaa soitettiinko! Minullakin on signaali 100%:ssa. Tuota pixelöitymistä on vain 730.0 MHz: kanavilla, eli noilla Plus-kanavilla. Taidan jättää maksamatta seuraavan Plus-paketin.
    Ei taida olla sattumaa, että kun kanavia otetaan liikaa samaan nippuun, pitäisi bittivirtaa voimistaa.. meillä (antennitalous), meni kuva huonommaksi, kun mukaan otettiin SVT ja BigBrother (molemmat samalla läh.taajudella, kuin Juniori, Fakta, Ma..jne).
    Ei ruudun koko siihen vaikuta, että lähetys on huono.. nopea liike saa kuvan pixelöitymään entistä enemmän..
     

Jaa tämä sivu