Minulla on noin vuoden vanha MSI, kone on toiminut hyvin tähän asti mutta tänään se sammui yhtäkkiä eikä käynnisty enään, mitkään valot ei pala, ei edes välkähdä. Kone olk kyllä tänään päällä melkein koko päivän kun sillä pelailin, mutta kyllä se sai jonkunverran levätä ja käynnistin sen uudelleenkin kun päivitin näytönohjaimen. Eikä kone ollut erityisen kuuma sammumisen jälkeen, se on tietysti aina vähän lämmin kun olen pelannut. Takuun pitäisi vielä olöa voimassa mutta olisiko teillä mitään ratkaisua asiaan jota voisin kokeilla vahingoittamatta takuuta? Koitin jo irrottaa akun ja laturin ja pitää virtanäppäintä pohjassa 30sec ja sitten liittää virtajohdon ja käynnistää mutta ei toiminut... Anteeksi jos tekstissä on paljon virheitä, kirjoitan puhelimella väsyneenä niin saattaa jotain virheitä olla.
Jos on takuuta jäljellä ei kannata tehdä itse mitään, läppäri vain takuuhuoltoon tarvittavat kuitit tietysti mukaan.
Vien sen tänään giganttiin josta se vuosi sitten ostettiin, sanoivat että läheytävät sen huoltoon, kiinnostaisi vaan tietää että mitä siinä tapahtu kun ennen ei ole ollut mitään vikoja.
Sitä mietin itsekkin, onneksi takuu kattaa emolevynkin, tulisi melko kalliiksi uuteen vaihto muuten. Onko kellään kokemusta msin takuuhuollosta että kuinka kauan voi kestää? Tai muista huolloista joissa on emolevy vaihdettu?
Kyllähän yleensä noihin takuuhuoltoihin saa yleensä varautua 2-4 viikkoon. Gigantti varmaankin lähettää koneen InfoCarelle, joka on kyseisen merkin valtuutettu huoltoliike. Niin myös monien muidenkin merkkien valtuutettu huolto on Infocarella. http://www.infocare.fi/palvelumme/takuuvaltuutukset/ Takuuhuollon on valmistuttava kohtuullisessa ajassa. Kohtuullinen aika vaihtelee vian ja laitteen mukaan tapauskohtaisesti. Yleisellä tasolla katsotaan kohtuulliseksi korjausajaksi 2-3 viikkoa, kun laite on otettu vastaan huoltoliikkeeseen. http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/137
Gigantissa sanottiin että niillä ei ole yhtään ruuhkaa nyt niin kuulemma uudenvuoden jälkeen pitäisi pian olla valmis. Pelottaa vaan kun olen lukenut noita kokemuksia infocaresta että koneet tullut takaisin täynnä naarmuja ja nappeja hajalla... Itse olen tuosta niin hyvää huolta pitänyt.
Nyt varmistaakseni kysyn, että tarkoitithan päivittämisellä näytönohjaimen ajureita etkä itse näytönohjainta fyysisenä esineenä?
Joo sama läppäri mulla. Kolme kertaa on jo käyny huollossa. Molemmat muistimoduulit ja emolevy vaihdettu. Infocare on mielestäni toiminut hyvin ja aika nopeasti on aina korjattu. Kannattaa ottaa ite yhteyttä infocareen niin hakee koneen kotoa ja tuo kotiin. Niin ja vois sanoo että just äsken kosahti kone taas. Jokohan kohta sais kokonaan uuden Ongelma mikä sun koneessa nyt on tais olla mulla sillon kun emolevy meni.
Jo oli emolevy hajalla, sain koneen takaisin pari påivää sitten. Onko se normaalia että koneen cpu kuumenee noin 80 asteeseen kun pelaan vähän raskaampia pejejä? Siis näin oli ennen kuin emolevy hajosikin. Että pitäisikö asialle tehdä jotain ja tiedätkö että puhdistivatko he koneen pölystä huollossa?
Joo mulla ainakin joka kerta ovat putsanneetkin koneen. Näkyy lähetteessä. En tosin tiedä oletko saanut infocaren lähetteen koska kone meni gigantin kautta. En oo mitään lämpötiloja seurannu mutta aina pelatessa hyvin tuo kone lämpenee. Ulostulo ilma lämmittää oluen aika nopasti jos sattuu väärään paikkaan laittamaan Pitäs jotenkin saada tuuletusta paremmin mutta eipä oikein tämmöseen läppäriin onnistu.
En ole ennenkään ite seurannut mutta latasin ton razer game boosterin niin siinä ne näky, itellä on tollanen jonkunlainen tuuletusalusta mutta sekin on alkanut pätkiä niin pitäis varmaan uus hankkia. Kuinka kauan sulla on ollu tää kone?
Se on hyvä merkki jos ulostuloilma on kuumaa, osoittaa ainakin että koneen jäähdytys toimii eli osaa puskea lämpöä ulos, eikä jätä sitä koneen sisään. Jos taas ulostuloilma ei olisi kuumaa mutta kone/näppis tuntuu kuumottavan, ja kone alkaa pätkiä, huolestuisin. Jäähdytysalustoja on, minäkin ostin jossain vaiheessa Belkinin jonkun jäähdytysalustan kaiken varalta, mutta en sitten kuitenkaan juurikaan käytä sitä koska sen aiheuttama lisätuuletinmelu on mielestäni sietämätön. Paljon kovempi ja ärsyttävämpi pörinä kuin yhdenkään läppärini oman tuulettimen ääni edes täyskuormalla. Siitä ilosta en viitsinyt enää varata yhtä USB-paikkaa pöristimelle. Luulisi olevan mahdollista kehittää hiljaa pöristävä jäähdytysalusta, kunhan tuuletinosa olisi koko alustan mittainen, eikä vain viiden sentin mittainen pikkuflekti keskellä alustaa. Joissakin alustoissa olen nähnyt kaksi flektiä yhden sijasta (tuplamelu?), ja/tai säädettävän tuulettimennopeuden. En myöskään ole varma kuinka paljon tuollainen ulkoinen jäähdytys edes auttaa ainakaan koneen sisäisten lämpöjen laskemiseen. Vähän kuin laittaisi ulkoisen tuulettimen sohottamaan pöytäkoneen umpinaista koteloa päin, uskoen tämän viilentävän selvästi CPU:n ja kiintolevyjen lämpöjä.