Minulla on uudessa koneessani samat näytönohjaimen asetukset samat kuin vanhassa Geforce 2 MX:ssä, mutta kuva näkyy mustavalkoisena. Johdot menevät tv-out -> svideo-piuha -> adapteri -> scart-piuha -> videot. Noin olen katsellut tv-outtini kuvaa jo 6 vuotta televisiosta videoitten kautta kahdesta eri televisiosta ja kuvan laatu on ollut ihan ok. Televisoni on nykyään joku perus 28 tuuman laajakuva Finlux. Ostin siis nyt MSI 7900GT:n, mutta en saa värejä televisioon nuilla "johdotuksilla". Kun kuvan siirtää suoraan s-videopiuhalla tv-outista television s-videoliitäntään, niin värit tulevat näkyviin, mutta kuvan laatu on melkoisen heikko/rosoinen. Mm. normaalista tekstistä ei oikein saa selvää vaan se on sumeaa ja mielummin tuota televisiota katsoo jopa mustavalkoisena. Sama ongelma on, jos liitän scartin suoraan televisioon. Missähän on vika ja miten saisin kuvan SEKÄ hyvälaatuisena ETTÄ värillisenä tv-outistani televisioon? Olen kokeillut naputella asetuksista kaikenlaisia säätöjä ja asensin mm. TVToolin, mutten ole löytänyt ratkaisua tuohon. Edit: Kun johdot ovat alkuperäisellä tavalla yhdistettynä, niin kuvan laatu on muuten hyvä ja terävä, paitsi että se on mustavalkoinen.
Tuliko mukana HDTV dongeli? Ja onko tuossa SCART adapterissa RCA (komposiitti) liitäntä? Siitä HDTV dongelin sinisestä liittimestä saa komposiittina kuvan ulos jos jolloin värit ja kuvanlaatu pitäisivät olla siedettävät.
Näytönohjaimen tv-outtiin piti tosiaan laittaa semmoinen johtohässäkkä, joka on sitten varmaankin tuo dongeli. Siitä lähtee seuraavat johdot: musta S-VIDEO OUT punainen Pr/VIDEO OUT sininen Pb/VIDEO OUT vihreä Y OUT valkoinen S-VIDEO IN Itse asiassa minulla ei ole erillistä adapteria tuohon s-video -> scart muunnokseen, vaan ostin aikanaan valmiin piuhan, jonka toinen pää on s-video ja toinen scart. Olisi varmaan kannattanut mainita tuo jo etukäteen... Jos minun tosiaan täytyy ostaa jotain piuhaa tuohon tv-outin ja television väliin, niin millähän pärjään? Tuolta http://www.spelektroniikka.fi/ on ainakin löytynyt tähän mennessä kaikki mahdolliset piuhat, joita olen tarvinut.
Itselläni on acer5024 ja 32"finlux. Laitoin läppäristä s-video (4pinninen) suoraan telkkariin ja kuva oli mustavalkoinen. Television asetuksissa kohdassa manuaaliset kanava-asetukset on valikko josta saa s-videon päälle a/v kanavalle. Sillä sain värit. Äänet sain laittamalla johdon äänikortistä (3.5mm) suoraan vahvistimeen (2xrca). Olen todella tyytyväinen kuvanlaatuun ja ääniin.
Jos TV:ssä on tavallinen RCA sisääntulo videolle (keltainen liitin) niin RCA johto riittää. Kannatta tosiaan tarkistaa tuo mulccu:n neuvomat TV:n asetukset vielä, jos sieltä saa S-videon erikseen päälle.