elikkä pitäs saada n 700MB mpg tiedosto alle 200MB kokoiseksi,kokeilin jo WinMPG VideoConvert ohjelmaa ja muutin sen xvid medium laatuiseksi ja tiedoston kooksi tuli n 100 MB ja kuvanlaatu oli tosi surkea ja kuvan keskellä oli softan vesileima :/ että ei näin et millä softalla (ilmaisella) mä saisin sen vähän vajaa 200MB kokoiseksi divx tiedostoksi ja et ei tulis mitää vesileimaa mä oon ihan apina näissä videoeditointi jutuissa et neuvokaa joku kokeneempi
No eihän tuossa edes videoeditoinnista ole kyse, mitä lie netistä ladattujen leffojen pakkaamisesta huonolaatuiseksi mössöksi...
ei ole leffa vaan puolen tunnin tv-rip joka pitäs saada järkevään tiedostokokoon ja mikä ettei myös samalla leikata mainoskatko pois
Kuten jo näitkin, noin suuri muutos näkyy merkittävästi kuvanlaadussa, onhan muutettava tiedostokin jo pakattu pienemmäksi (eli mpg:ksi). Jos kuitenkin haluat jatkaa kokeiluja, on olemassa useitakin vaihtoehtoja. Kokeile esimerkiksi google-hakua "free video editor" tai "video converter". Editorilla voit poistaa mainososuudetkin, konvertterilla vain muuttaa koko tallennetta. Itselläni on kokemuksia vain SUPERista ja Windowsin Movie Makerista. SUPER on videokonvertteri ja siinä on mahdollisuus mm. muuttaa bittinopeuksia (bit stream) ja siten vaikuttaa lopullisen tiedoston kokoon. Joissakin editoriohjelmissa taas on mahdollisuus tehdä muunnos valitsemalla suoraan lopullisen tiedoston haluttu koko.
mpg tiedosto on pakattu joko MPEG-1 tai MPEG-2 standardin videokoodekilla, joten kyllä sen voi pakata pienemmäksi laadun kärsimättä. Onko tiedoston pakko olla DivX formaatissa? En ole ikinä käyttänyt mutta eiköhän Dr. DivX pysty sellaisen tekemään. Suosittelen kuitenkin käyttämään StaxRip -ohjelmaa ja pakkaamaan x264 :llä Matroska formaattiin. Tai jos haluat toistaa DVD-playerillä niin pakkaa Xvid koodekilla AVI tiedostoon mutta heikompilaatuisena. http://sourceforge.net/projects/staxmedia/