Eli ongelma on tämmönen: Mediaplayer ja Ati Fileplayer kaatuu mpeg2 filujen toistossa ja syy näyttäs olevan mcmpgdec.dll. DVD-toistossa taas ei oo mitään ongelmia.
jonkun toisen ohjelman asentama dll-tiedosto on voinut korvata tuon noiden playreiden käyttämän dll-tiedoston. yleensäkin, kun ohjelman asennat, se tekee tarvitsemat dll-tiedostot ja asennat myöhemmin muita ohjelmia, niin niiden dll-tiedostot voivat käyttää samoja dll-tiedostoja tai ylikirjoittaa ne. Tämä taas voi sotkea (yleensä sotkeekin) muiden ohjelmien toimintaa. ..tällanen nyt tuli mieleen. Toivottavasti ymmärsit, mitä koitin selittää
Jep, ymmärsin ja jäljet näyttää johtavan Uleadiin. Sen verran löysin tietoa, että Uleadin PatchForMpeg.exe saattais olla ton takana. Toi tuli joku aika sitten asennettua VideoStudioon ja tossa system32-kansiossa olevassa dll-tiedostossa on Uleadin Copyright. Ongelma on se, mistä löytää originaali MCMpgDec.dll?
Vaihdoin MCMpgDec.dll päätteeksi .bak ja kas kummaa alko playerit toimimaan. Saas nähdä mihkä kaikkeen toi vaikuttaa vai tarviko sitä pelkästää Uleadin softat?
Samoja ongelmia MPEG-2:n kanssa, mutta mulla ei tollasta dll-herjausta tule vaan se windowsin iki-ihana "Windows Media Player has encounterted problem and needs to close" Itse kaappaan 32MB PCI All-In-Wonderilla ja ATI:n virallisten ohjelmien kautta TV:ltä kuvaa(TV versio 7.1) ja kaikki onnistuu hyvin kun käytän formaattina AVI tai VCD/MPEG-1. AVI on kovalevytilalleni liian suurta ja VCD taas liian heikkolaatuista joten haluaisin käyttää noita "välimuodon" MPEG-2:a mutta tiedostotyyppi ei aukea sit playereissä. Olen etsinyt codecia mutta mikään ei auta. Player-ohjelma siis avautuu mutta muutaman sekunnin kuuluu ääntä (joka kuuluu kaappaamlleni tiedostolle) ja sit tulee tuo vikailmoitus. AVI:n ja VCD:n kanssa onnistuu sekä kaappaus että toisto hyvin. Olisiko ratkaisuna jos se ei ala millään näkymään, käsitellä MPEG-2-tiedostot jollain ohjelmalla katsomiskelpoiseen formaattiin? Ja detailseissakin lukee niiden kohdalla Winmap media file eikä Video clip taikka Movie file. Nuo MPEG-2:t ovat winampilla oudosti hirmuisen pitkiä eli niissä kestoaika ihan väärin, mutta ei sieltäkään kuulu mitään.
Ilmeisesti joku muu ohjelma sotkee Atin- ja Mediaplayerin toimintaa. Käsittääkseni Atin Fileplayerissä pitäis olla mpeg2-tuki, joten ei minun mielestäni tarvi mitään muita mpeg2-codeceja. Meikäläisen ongelmat aiheutti Ulead VideoStudio 7/ Premiere 6.5 ja varsinkin toi Uleadin dll-tiedosto.