1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mpeg tekstein cd:lle

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi jarppi11 05.03.2005.

  1. jarppi11

    jarppi11 Guest

    mulla on pieni ongelma se että mulla on mpeg elokuva ja siihen tekstit jotka on ajastettu kohdalleen.olenko jotenki dorka vai mitä mutta miten ne poltan cd:lle että siellä näkyis ne tekstit mulla on neron polttoohjelma
     
  2.  
  3. Shamriel

    Shamriel Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis haluatko kattoa sitä leffaa DVD-soittimella vai millä? Vedä se leffa vaikka VCD:ksi kiinteillä teksteillä.
     
  4. jarppi11

    jarppi11 Guest

    mutta miten minä sen teen kun olen jo sitä yrittänyt. millä ohjelmalla sen saa tehtyä ku olen yrittänyt vähän kaikkea mutta en ole onnistunut tai sitten olen tehnyt jotain väärin.
     
  5. Shamriel

    Shamriel Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sen saa helposti tehtyä vaikka TMPGEnc-ohjelmalla. Jos on VobSub asennettuna koneelle, niin pitää laittaa TMPGEnc:in "Option"-->"Environmental setting"-->"VFAPI plug-in" kohdasta se Direct Show... juttu ylimmälle tasolle. Laita viellä tekstitys samaan kansioon elokuvan kanssa ja nimeä ne samalla tavalla (Paitsi tiedostopääte). Sitte vaa klikkailet TMPGEnc:n "Wizardista" VCD - PAL ja niin edelleen. Jos kaikki on kunnossa pitäisi tekstien "tulla näkyviin" kun ohjelma työstää elokuvaa.
     
  6. jarppi11

    jarppi11 Guest

    täytyy kokeilla tota
     
  7. jarppi11

    jarppi11 Guest

    onollut vähän kiire taas etten ole kerinnyt keskittymään tohon tekstityksiin.mutta nyt kokeilin sitä ja ei siinä näkynyt tekstejä.pitäisikö tmpge näyttää ne tekstit samalla ku se encoodaa sitä leffaa. ja mikähän siinä on vikana jos ne ei näy siinä
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 25.03.2005
  8. Shamriel

    Shamriel Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Viimeksi muokattu: 26.03.2005
  9. jarppi11

    jarppi11 Guest

    kyllä vobsub näyttää automaattisesti ne media playerissä ja bsplayerissä. mutta ne ei ilmesty tmpgencooderiin
     
  10. Shamriel

    Shamriel Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ootko varmasti laittanu sieltä TMPGEnc:n asetuksista sen Direct Show:n ylimmälle tasolle?
     
  11. Spotteri

    Spotteri Regular member

    Liittynyt:
    15.01.2004
    Viestejä:
    128
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Options -> Enviromental setting... -> VAFPI-Plugin -> "Directshow multimedia file reader"-kohdassa painat hiiren oikeata -> Higher Priority.

    Jos tulee ongelmia äänen tai tekstien synkkauksen kanssa, tai muuta kuvan tökimistä, niin se johtuu tasan tosta directshowsta ja joudut keksimään jotain muuta. Directshow kun ei ole encoderille se luotettavin lähde.
     
  12. jarppi11

    jarppi11 Guest

    direct show on ylimmällä tasolla
     
  13. Shamriel

    Shamriel Member

    Liittynyt:
    12.11.2004
    Viestejä:
    83
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sitte en enää osaa neuvoa. Kyllä noi ohjeet on mulla aina toiminu. Nii joo ja onhan ne tekstit .srt tai .sub -muodossa? Jos on jossain muussa ni käännä Subtitle Workshopilla ne toisee muotoo. Toivotaa että onnistuu jollain tavalla. :)
     
  14. jarppi11

    jarppi11 Guest

    kyllä tässä ihmetyttää itteäkin ku ei meinaa onnistua ku olen kokeillu ohjeitten kanssa ja ilman mutta millään ei onnistu.en osaa sanoa onko asetuksissa jotain häikkää sitten ku vai mikä. tekstit on sub muodossa.ja leffa on avi.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 26.03.2005
  15. jarppi11

    jarppi11 Guest

    mites ton nero recode miten se toimii ku siihenkin tulee tekstit ku kattelee ennen encoodausta.mutta se ei encoodauksessa ei näy.eikä se polta niitä tekstejä leffan mukana
     

Jaa tämä sivu